mesajul

joi, 27 iulie 2017

VIAŢA LĂUNTRICĂ A LUI ISUS (1)

Cuvânt înainte

“Viaţa lăuntrică  a lui Isus” vrea să ne arate simţămintele Preasfintei Inimi a lui Isus şi anume cum L-a iubit pe Tatăl Ceresc şi pe noi încă din primele clipe ale vieţii Sale umane.

Cinstirea Preasfintei Inimi a lui Isus este deosebit de importantă mai ales pentru ultimele timpuri şi este destinată pentru ca inimile reci – după ce vor cunoşte şi meditează la lumea lăuntrică a simţăminteor lui Isus -  să se reaprindă de dragoste lăuntrică şi să le îndemne la imitare în ispăşire şi reparaţie.

Devoţiunea la Preasfânta Inimă a avut patru propovăduitoare, în patru ere diferite, date la patru călugăriţe cu viaţă sfântă.

1. Sfânta Matilda de Hackenbor (+1298) – ea a fost mătuşa Sfintei Gertruda, a scris deja şi ea despre cinstirea Sfintei Inimi.

2. Marea Sfântă Gertruda (1256 – 1302) a cărei carte “Ambasadorul iubirii Dumnezeieşti” a fost scrisă pe baza revelaţiei lui Ioan Evanghelistul.

3. Sfânta Margarita Alacoque (+1690) – în data de 27 decembrie 1673, de sărbătoarea Sfântului Ioan Evanghelistul a primit revelaţia Preasfintei Inimi a lui Isus.

4. Maria Cecilia Baij, stareţa mănăstirii Sfântul Petru din Montesfiascone, Italia (1694 –1766) – În 27 decembrie 1729 îl primeşte în mod mistic ca patron şi frate spiritual pe Sfântul Ioan Evanghelistul / Aici nu vom ocupa de revelaţiile date ei.

Cum să citim revelaţiile?

Maria Cecilia spune:
“ Eu am cunoscut doar ceea ce Isus Cristos, în marea lui îndurare, mi-a revelat. O voce interioară mi-a dictat ceea ce s-a petrecut într-un mod cu totul deosebit şi minunat. Cu toate acestea, a fost vorba de revelaţie spirituală.”
.

“Părinte, dumneavoastră doriţi să ştiţi prin ce mod aud şi văd toate cele pe care le aştern pe hârtie?...Despre asta vreu să vorbesc într-un mod cât se poate de simplu, însă nu ştiu de voi găsi cuvintele adecvate. În primul rând declar că nu văd nimic cu ochii mei fizici şi nu simt nimic nici cu simţurile mirosului sau auzului. Totul se petrece într-un mod cu totul deosebit în adâncul sufletului meu.

După Sfânta Împărtăşanie, în adoraţia profundă şi alinarea pe care o simt, recunosc prezenţa lui Isus. Aud vocea lui ca şi o adiere în surdină. O aud cu totul încet în mine nu ca şi vorbirea omenească, ci ca şi o adiere dulce şi blândă. Vorbesc cu acest glas interior şi, fără să mă gândesc la aceasta, am o asemenea certitudine încât, în astfel de ocazii, nici nu aş putea răspunde vreunei întrebări venite din altă parte. Întrucât acest contact cu Cristos durează de vreo 18-20 de ani, mă simt într-o asemenea siguranţă, încât mă abandonez în totalitate Lui!”

Însuşi Domnul a utilizat această comparţie pitorescă  ca să o convingă pe Maria Cecilia despre veridicitatea revelaţiilor:“Dacă burlanul nu este alimentat de acoperiş, nu va curge apă din el. Dacă gândurile tale nu ar fi fecundate de sus, nu ar conţine nimic valoros!”

Ca semn, Isus i-a promis solemn Ceciliei că Biserica luptătoare va slăvi Inima Sfântă şi vor institui o sărbătoare în cinstea Preasfintei Inimi. După multe întorsături şi deznădejdi, încă în tipul vieţii Ceciliei, în 6 februarie 1765, s-a aprobat şi instituit Liturghia şi sărbătoarea Sfintei Inimi a lui Isus.

Însuşi sfântul Lenart de Porto Maurizio (+1751),- care la început i-a făcut multe reproşuri slujitoarei lui Dumnezeu şi a catalogat-o ca fiind posedată de diavol – după ce a citit scrierile, şi-a schimbat părerea: “Am citit “Viaţa lăuntrică a lui Isus” cu o asemenea bucurie spirituală, încât nu pot exprima în cuvinte ceea ce am simţit. Cu cât am citit mai mult din ea am înţeles din ce în ce mai bine cuvintele lui Isus adresate stareţei Maria Cecilia: “ Cuvintele Mele dovedesc cel mai clar faptul că Eu sunt cel care lucrez în tine. Aceste cuvinte sunt pline de Lumină. Toţi cei care le citesc vor vedea adevărata lumină şi nu au motiv de îndoială! – Acum sunt convins că această scriere este de mare folos sufletelor.

Din această carte reiese faptul că prin cererile Mântuitorului, jerfele şi recunoştinţa repetate el nu a obţinut DEODATĂ, toate harurile pentru noi, ceea ce ar fi fost mai comod. Isus a obţinut fiecare har separat, prin iubirea nemărginită a Inimii Sale Mântuitoare.

VA VENI VREMEA CÂND VEI ADUCE BUCURIE INIMII MELE, DEOARECE PRIN TINE, MULŢI OAMENI VOR CUNOAŞTE ŞI VOR CINSTI CU O DEVOŢIUNE ADECVATĂ INIMA MEA.

“VOI ÎNSCRIE ÎN INIMA MEA NUMELE TUTUROR ACELORA CARE VOR RĂSPÂNDI ACEASTĂ DEVOŢIUNE!” 


Cuvânt înainte dat de Mântuitorul
“Omul, pe pământ, trăieşte două feluri de viaţă. Una este exterioară: cea ACTIVĂ. Cealaltă este lăuntrică: VIAŢA CONTEMPLATIVĂ.
Una este vizibilă tuturor, este evidentă; pe cealaltă o cunosc doar Eu. Într-o viaţă bine trăită ambele – cea exterioară şi cea lăuntrică – se contopesc atât de mult, astfel încât nici una nu o frânează pe cealaltă. Dacă, atât cea exterioară cât şi cea lăuntrică, au ca ţel o mai mare cinstire a Mea, atunci ţin pasul una cu cealaltă. Din desăvârşirea uneia oricine poate recunoaşte demnitatea celeilate.

În această scriere despre viaţa Mea lăuntrică, vei avea senzaţia, cu adevărat, că le însoţeşti pe amândouă în acelaşi timp. Şi, chiar dacă cei răi au umilit viaţa Mea exterioară, totodată cei drepţi au preamărit-o şi au cinstit-o.

Viaţa Mea exterioară a fost foarte plăcută Tatălui. El însuşi ne-a înştiinţat aceasta cu aceste cuvinte spuse la Iordan: “ACESTA ESTE FIUL MEU PREAIUBIT, ÎN CARE AM GĂSIT PLĂCERE” (Matei 3:17)

Aşadar, nu te mira, logodnica Mea dragă, dacă Eu, înainte de a-ţi revela viaţa Mea lăuntrică, îţi explic cum fiecare om de pe pământ trăieşte o viaţă dublă: exterioară şi interioară. Să fii sigură de aceasta ca să poţi aşterne pe hârtie, tot ce îţi poruncesc şi astfel să fie în concordanţă cu ascultarea. Chiar dacă ţi se pare că este foarte greu, vei vedea nu doar că este uşor ci va sluji şi ca mare alinare şi ajutor sufletesc. Logodnica Mea, fii curajoasă şi nu-ţi fie teamă de greutăţi. Eu îţi voi revela totul cu aceeaşi iubire deplină pe care o simt pentru tine.

Potrivit voinţei Mele, te rog să răspunzi la această mare iubire străduindu-te să Mă imiţi în toate cele pe care ţi le-am revelat şi pe care ţi le voi mai revela din abundenţă. Vreau să scrii toate acestea pentru ca viaţa Mea lăuntrică să se întipărească mai bine în inima ta. 

Aşa a făcut David cu legea Mea când a spus: “ŞI LEGEA TA, O, DOAMNE, ÎNTIPĂREŞTE-O ÎN ADÂNCUL INIMII MELE!” (Ps 39,9) Spune şi tu împreună cu el: “VIAŢA TA, DOAMNE, FIE ÎN CENTRUL INIMII MELE!”, pentru a Mă putea imita cu desăvârşire şi pentru a fi logodnica Mea adevărată şi dreaptă.”


Viaţa lăuntrică a lui Isus - Întruparea
“ După ce sufletul Meu, care a trebuit să suţină în viaţă trupul Meu muritor capabil de suferinţă, a fost întrupat, M-am unit cu el  într-o asemenea desăvârşire încât sufletul Meu a recunoscut toate atributele Dumnezeieşti, respective propria demnitate. Unit cu Cuvântul lui Dumnezeu, a adorat Preasfânta Treime. Iluminat pe deplin s-a supus cu desăvârşire voinţei Dumnezeieşti. Sufletul Meu a acceptat să se pogoare în sânul Preacuratei Fecioare şi să vieze acel mic trup, pe care a Treia Persoană Dumnezeiască l-a întrupat în acelaşi moment în pântecele feciorelnic. “
“În momentul în care, Eu, Cuvântul întrupat, Fiul Unul-Născut, m-am unit cu firea omenească, M-am oferit Tatălui ca jertfă.
M-am oferit să pătimesc şi să îndur tot ceea ce a hotărât şi-I era plăcut. Nu am vrut să Mă folosesc de Dumnezeirea Mea ca să Mă fac scăpat de orice suferinţă, întrucât în Ceruri nu am fost supus nici suferinţei nici durerii; ci ca să pot susţine această viaţă omenească, care nu ar fi putut să vieţuiască pe lângă atâta durere, dacă Dumnezeirea Mea nu ar fi fost unită cu adevărat cu ea.”
Primele pătimiri (suferinţe)

După ce Cuvântul unit cu sufletul Meu s-a scoborât ca să locuiască în pântecele strâmt al mamei şi să vieze trupul Meu, imediat, în acea clipă, am simţit toată acea durere şi tristeţe pe care o persoană matură, raţională şi plină de cunoaştere ar simţi-o într-o astfel de “locuinţă”, într-o astfel de îngrădire. Mireasa Mea dragă, (aici, Isus o interpelează pe Maria Cecilia, - nota editorului) Eu am fost închis în pântecele Mamei Mele, asemenea altor copii, dar care acolo sunt privaţi, prin natura lor, de raţiune. Însă Eu, ca Dumnezeu, am fost în deplinătatea cunoaşterii şi astfel sufletul Meu a simţit suferinţă în această situaţie incomodă.
PRIMELE BĂTĂI DE INIMĂ OMENEASCĂ ALE LUI ISUS
Imediat după unirea Mea cu natura umană, M-am cufundat în adorarea Tatălui Meu. I-am mulţumit pentru binele pe care l-a dat omenirii, fiindcă M-a dăruit pe Mine, Fiul Său Unul-Născut spre mântuirea neamului omenesc. L-am adorat şi I-am mulţumit în numele tuturor făpturilor raţionale. De acolo încolo M-am auto proclamat ca fiind Frate al  lor.
Am spus că tot ce voi face şi pătimi în timpul vieţii mele pământeşti, vreau să le fac şi să le îndur pentru fraţii Mei. Prin aceasta am vrut să ofer îndestulare Tatălui Meu fiindcă ei sunt plini de greşeli şi lipsuri.
După prima adorare şi recunoştinţă am cerut de la Tatăl Veşnic un har pentru Mama Mea. Acesta a fost: ca pe durata şederii Mele în pântecele Ei, ori de câte ori Mă voi mişca, să crească cu câte un grad în harul sfinţitor. Am cerut acest har pentru ca încă în această viaţă pământească să primească însutit recompensa pentru că Mi-a hrănit trupul omenesc din inima ei preacurată. La această cerere Tatăl şi-a exprimat marea plăcere. În acelaş timp, i-am făcut acestea cunoscute şi Mamei Mele, pentru ca bucuria ei să fie şi mai mare şi să ofere sălaş iubitului ei “Fiu” cu o şi mai mare încântare sufletească.
După ce Tatăl Mi-a îndeplinit rugămintea, în mod obligatoriu i-am mulţumit  pentru aceasta împreună cu Mama Mea. Dar i-am mulţumit şi mamei Mele. În ochii Tatălui Meu, această recunoştinţă ca Om şi Dumnezeu a fost deosebit de valoroasă şi plăcută.
PRIMELE SUFERINŢE ŞI PRIMELE BUCURII
Mireasa Mea, am simţit dureri şi în acelaşi timp bucurii de nedescris, în această situaţie dificilă. Ştiam că îndeplinesc voia Tatălui. Mă aflam în pântecele unei făpturi pe care o iubeam nespus şi în care Mi-am găsit toată plăcerea. Am oferit Tatălui Meu această suferinţă pe care am îndurat-o fiind închis, Eu, Dumnezeu, într-un pântece strâmt, ca ispăşire pentru acel libertinaj în care mulţi dintre fraţii Mei trăiesc – împotriva voinţei Tatălui Meu.
Am oferit-o pentru aceia care au fost închişi pentru că M-au iubit, i-am compătimit dinainte promiţându-le sprijinul şi ajutorul Meu. Dar acea suferinţă a  stării de strâmtorare din pântecele mamei am oferit-o Tatălui Meu pentru tot acel libertinaj în care trăiesc oamenii, perindându-se de colo-colo în lume şi satisfăcându-şi poftele şi distracţiile nepermise, în timp ce Îl rănesc pe Tatăl Ceresc.
Am mai oferit această suferinţă şi pentru acei călugări care din plictiseală părăsesc clauzura şi resping pe deplin regulile. Am oferit suferinţa Mea şi pentru aceia care, cu faptele şi dorinţele lor, încalcă regulile şi năzuiesc după acea libertate cochetă şi periculoasă pe care cândva au repudiat-o atât de tare – însă acum şi-o doresc, deoarece sufletul le-a lâncezit piezându-şi însufleţirea. Pentru îngrădirea şi strâmtoarea Mea I-am cerut Tatălui să fie îndurător cu ei şi dacă, recunoscându-şi eroarea, îşi reînsufleţesc evlavia şi se supun din nou îngrădirii clauzurii şi ordinii călugăreşti, să îi ierte.
Am oferit situaţia Mea de îngrădire, în mod deosebit pentru răufăcătorii care, din cauza greşelilor lor, au avut parte de pedeapsa primită în urma unor sentinţe judecătoreşti, care trebuie să-şi ducă traiul greu încătuşaţi în închisori. L-am rugat pe Tată Meu, ca fiind cu privire la situaţia Mea de îngrădire, să le dea harul de a ispăşi cu răbdare pedepsele primite pentru fărădelegile lor. Tatăl a primit toate acestea şi a promis că le dă acest har, dar cu condiţia ca robii să nu se împotrivească harurilor şi insuflărilor Sale şi vor reprima în ei împietrirea şi încăpăţânarea lor, precum şi dorinţa de răzbunare îndreptată împotriva celor care i-au pedepsit.
I-am văzut pe acei oameni care au trait în trecut, pe cei care trăiau atunci şi pe cei care vor trăi de-alungul secolelor până la sfârşitul lumii. Am văzut toate faptele lor şi tot ce au întreprins, atât pe cele exterioare cât şi pe cele interioare. Am văzut păcatele pe care oamenii le-au comis vreodată, pe care le-au comis tocmai atunci şi pe cele care vor fi comise până la sfârşitul lumii. Am văzut imperfecţiunea tuturor oamenilor, greşelile, slăbiciunile şi evitarea de a se pune în slujba lui Dumnezeu. M-a cuprins tristeţea şi durerea pentru fiecare om. I-am oferit Părintelui viaţa Mea şi suferinţele izvorâte din situaţia Mea de strâmtorare.