Transcrierea
unui interviu cu John Smeaton, director al Societății pentru Protecția
Copiilor Nenăscuți (SPUC) și al Vocea Familiei la Sinodul
în curs.
Gloria.tv: Ce impresie v-a făcut Sinodul
asupra familiei?
John
Smeaton: Cred că este momentul cel mai îngrijorător în istoria Bisericii. Prof.
Roberto de Mattei a susținut că este posibil chiar să fie cea mai proastă
perioadă din istoria Bisericii, pentru că ceea ce vedem este un document de
lucru - Instrumentum
laboris – despre care Papa Francis a spus că este baza pentru discuții în
Sinodul familiei, şi care pare că distruge în mod sistematic legea morală care
se refera la familie la sexualitatea umană și la sfințenia vieții. Ce ar putea
fi mai tulburător decât atât?
Gloria.tv: Puteți da exemple
despre modul în care Instrumentum
laboris distruge legea morală?
John Smeaton: Desigur. În
acest sens, pot doar să adaug că eu spun aceste lucruri în spiritul cuiva care
caută să acționeze ca un fiu al Bisericii. Legea Canonica 212 invită laicii
să-şi înțeleagă dreptul și datoria lor de a le comunica sfinţilor părinţi
aspecte care sunt îngrijorătoare în legatură cu credința și morala, conform
experienţei şi competenţei lor, și trebuie să facă acest lucru cu respect și
cum se cuvine. Asadar, ceea ce vă spun eu acum a fost deja comunicat părinților
Sinodului și fiecărui președinte al fiecarei Conferințe a Episcopilor din lume.
Ceea ce face Instrumentum laboris, de
exemplu, este să propună o viziune complet falsă a conștiinței și legii morale
în materie de contracepție. Știm din Casti connubii, știm din Humanae vitae, că orice
act contraceptiv înainte, în timpul sau după actul sexual NU este permis.
Aspectele actului sexual de unire şi procreere sunt
inseparabile. Papa Paul al VI continuă să explice că în timp ce uneori este
permisă alegerea unui rău mai mic, în cazul în care ceva este complet şi
intrinsec rău, nu este niciodată permis să se facă răul cu intenţia ca din el
să provină un bine – referindu-se la acte de contracepţie. Acest fapt a fost
complet subminat în Instrumentum
laboris.
Instrumentum laboris
discută metode artificiale de reproducere, fără a face în vreun fel referire la
învățătura Bisericii, fără a face nici o referire la faptul că metoda
fertilizării in vitro -
de exemplu - a costat viața a nenumăraţi embrioni umani. Se discută doar despre
asta ca despre un fel de fapt de viaţă.
Instrumentum laboris
vorbește despre indisolubilitatea căsătoriei ca despre un ideal şi nu ca de
ceva valabil pentru "catolicul normal" – să zicem aşa – fapt ce
presupune o înțelegere complet falsă a mesajului mântuirii, care este dat
pentru toată lumea. Cristos nu a spus că a fost dat doar pentru câţiva,
selectați anume. Este fariseic să sugerezi aşa ceva.
Și tot aici - de exemplu – se
vorbește despre elemente pozitive în coabitare. Acum, pentru parinții de azi,
care se luptă pentru a-i face pe copiii lor să înțeleagă frumusețea castităţii,
frumuseţea de a te oferi partenerului de căsătorie și de a rezerva darul
sexualității strict pentru căsătorii, ce fel de mesaj este acesta? Îi face
mincinoși pe părinți în ochii copiilor lor: "Uite, nici chiar sfinţii
păstori nu sunt de acord cu poziția voastră."
Acesta propune o poziție care
este contrară învățătura Bisericii cu privire la drepturile părinților, pentru
că se spune că părinții și familia nu sunt singurele locuri unde copiii trebuie
să fie învăţaţi despre sexualitate. Acest lucru este complet greșit. Biserica
învață că părinții sunt primii şi cei mai importanţi educatori ai copiilor lor.
Ei trebuie să decidă dacă este sau nu cazul să caute ajutor din exterior. Și
dacă se solicită ajutor din afară, acesta trebuie să fie sub supravegherea lor
strictă. Cu alte cuvinte: părinții trebuie să știe exact, în prealabil, ce li
se spune copiii lor. Aceasta este o trădare fantastică în ceea ce priveşte
familiile.
Gloria.tv: Episcopii nu
cunosc învățătura catolică sau ei sunt rău intenţionaţi?
John Smeaton: Nu e treaba mea
să judec cine este rău, însă pot spune că consecințele nefaste ale acestui fapt
sunt cele mai grave consecințe pe care mi le-aş putea imagina că se pot
întâmpla în istoria omenirii. Permiteţi-mi să vă explic.
În ultimii 40 de ani s-a
estimat că au fost între 1,5 și 1,75 miliarde copii nenăscuți, uciși în avort.
Aceasta este cifra la care s-a ajuns prin lobby-ul pro-avort și lobby-ul
pro-life. Deci, să luăm în considerare aceasta. Acum, a rezultat din cercetări
că între 150 de milioane și un miliard de persoane au fost ucise în toate
războaiele din întreaga istorie a omenirii. Imaginați-vă așadar Holocaustul
copiilor în pântece, din ultimii patruzeci de ani, copiii despre care Cristos a
considerat că au nevoie de o atenție deosebită: "Cel care face acest
lucru, care lezează un copil mic, trebuie să aibă o piatră de moară în jurul
gâtului și să fie aruncat în mare."
Asta este ceea ce cred că ar
trebui să se întâmple cu unii dintre aceşti părinţi din Sinod în conformitate
cu învățătura lui Cristos, pentru că nu numai că este vorba de contracepţie, să
fim sinceri, ci fiecare medicament şi metodă contraceptive, altele decât
prezervativele, poate provoca un avort timpuriu, și în afară de asta dovezile
arată că aceasta constituie chiar fundamentul culturii pro-avort. Deci, cu
această interpretare greşită a legii morale și conștiinței din Instrumentum laboris este
posibil să vedem o reeditare a Holocaustului. Și, în primul rând, episcopii vor
fi responsabili pentru asta şi nu Federaţia Paternităţii Planificate. Episcopii.
Gloria.tv: De ce?
John Smeaton: De ce? Pentru
că, în cazul în care păstorul lasă turma să fie devastată de lupi, cine este
responsabil în ochii lui Dumnezeu, lupii sau păstorul pentru că şi-a abandonat
turma sa? Cred că episcopii vor fi responsabili pentru o reeditare a
Holocaustului, cel mai rău Holocaust din istoria omenirii.
Și, ei lasă părinții complet
fără apărare, organizaţiile mari de control al naşterilor forţând la
contracepție în special în Africa, dar și în zona mea, în școala copiilor mei.
Și acest lucru s-a întâmplat cu cooperarea episcopilor locali. Acest lucru va
fi reînnoit prin această retrogradare a drepturilor părinților. Acest lucru
este un rău pur. Eu nu pot judeca dacă episcopii sunt răi. Nu este treaba mea
să judec.
Gloria.tv: La ce rezultat vă
așteptați de la Sinod?
John Smeaton: Cred că - ei
bine, vom vedea - confuzia imensă va continua în Biserică. Cred că vom vedea
acțiuni individuale curajoase din partea părinților sinodali, cum am văzut de
la Cardinalul Sarah, de exemplu, care a vorbit destul de deschis despre manipularea
la Sinod și a vorbit destul de deschis despre pozițiile propuse, care sunt
contrare credinței. Deci, vom vedea episcopi curajoşi făcând asta.
Dar problema deranjantă este
că Sinodul va fi manipulat. Asta reiese destul de clar din conferința de presă
de la deschiderea Sinodului, când Cardinalul Lorenzo Baldisseri - care a fost
secretar general al Sinodului extraordinar în 2014, unde a existat o rebeliune
virtuală în sala Sinodului, din partea episcopilor proeminenți din intreaga
lume, condusă de Cardinalul Pell, care nu a mai vrut să accepte manipularea
care avea loc atunci, iar Baldisseri a spus: "Nu vă faceți griji, nu
există nici o manipulare. Există o comisie responsabilă - pe care eu o
controlez."
Jonathan Swift, marele
satiric de limba engleză, nu ar fi putut inventa o poveste mai bună decât
povestea manipulării care este pregătită pentru acest Sinod. Ar trebui să
citiți prima postare a Vocii
Familiei de la Roma pentru a vedea în detaliu tehnic toate acestea.
Problema este, prin urmare,
faptul că aceste aranjamente sunt montate de Papa Francisc. Potrivit
Cardinalului Baldisseri, toate documentele inclusiv Instrumentum laboris au
fost personal aprobate de Papa Francisc. Trebuie să adăugăm că conducătorii
episcopilor au spus că aceste documente conțin poziții eretice. Ştim, de
asemenea, că Papa Francisc a declarat într-un interviu, că Instrumentum laboris
constituie baza pentru discuții. Din nou: Instrumentum laboris
conține propuneri și un limbaj care sunt complet contrare credinței lăsate de apostoli.
Gloria.tv: Unii episcopi
luptă pentru învățătura catolică, dar care e situaţia cu majoritatea
episcopilor?
John Smeaton: Aceasta este o
întrebare la care putem da foarte, foarte greu un răspuns și cred că lucrul cel
mai cinstit ar fi să spun că: nu știu. De multe ori oamenii vorbesc despre
majoritatea tăcută. Una dintre dificultăți este că puteți avea episcopi care
cred în adevăr, care înțeleg adevărul, dar se tem să meargă împotriva celor la
putere. Aici este clericalismul în exercițiu, şi ei sunt mai preocupați de
protejarea demnității funcțiilor lor decât de apărarea adevărului.
Cred că se va ajunge la
întrebarea dacă există o majoritate de episcopi care doresc să apere adevărul,
mai degrabă decât să apere demnitatea lor personală și demnitatea funcției lor.
Adevărul trebuie să prevaleze. Pentru că ceea ce a spus Cristos ne eliberează.
Asta a venit El ca să ne ofere. Aceasta este şi treaba noastră, a laicilor.
Aș mai spune un singur lucru,
plin de speranță, dacă doriți. Mulți oameni consideră că acest soi de probleme
pe care le vedem îndeplinindu-se în acest Sinod îşi au de fapt rădăcinile în
istoria Bisericii, în urmă cu cel puţin cincizeci de ani. Și acum cincizeci de
ani, în istoria Bisericii, am vazut că oamenii cărora le păsa de adevărul
învățăturii catolice nu au opus practic nici o rezistență atunci când a existat
o revoltă împotriva reafirmării, de către Paul al VI-lea a învăţăturilor de
neschimbat ale Bisericii referitor la contracepţie. Atunci a fost o rebeliune
împotriva lui din partea liberalilor care nu au vrut să audă adevărul despre
sexualitatea umană. Ei au vrut să se conformeze lumii moderne. Şi nu a existat
o rezistență la fel de puternică împotriva lor. Acum există. Există un număr
tot mai mare, în primul rând de Cardinali, apoi de Episcopi, în al treilea rând
de oameni, academicieni, experți de diferite tipuri şi există petiții către
Papa.
Au fost 461 clerici de
parohii care au scris episcopilor din Anglia și Țara Galilor și au făcut apel
ca ei să susțină învățătura fără echivoc a Bisericii. Asta a fost un lucru
foarte semnificativ, pentru că Cardinalul Vincent Nichols de Westminster n-a
fost încântat de ei. Și nici ei n-au fost prea mulţumiţi de el, pentru că el a
încercat să-i “pleznească”. Deci, este bine să vedem că există curajoşi....
Traducere după: https://gloria.tv/media/Jpaa9n6FNgo