mesajul

miercuri, 10 februarie 2016

CINE SE MÂNTUIEȘTE ?


Un alt om din Rama întreabă: „Doamne, puţini sunt aceia care se mântuiesc ?”

„Dacă omul s-ar şti purta cu respect faţă de sine şi cu o iubire plină de veneraţie faţă de Dumnezeu, toţi oamenii s-ar mântui, aşa cum o doreşte Dumnezeu. Omul însă nu face aşa şi, ca un neghiob, se amăgeşte cu false străluciri în loc de a lua aurul adevărat. Fiţi generoşi în a vă dori Binele. Vă costă ? Aici stă tot meritul. Străduiţi-vă să intraţi pe poarta cea strâmtă. Cealaltă, foarte largă şi împodobită, este ispitirea Satanei pentru a vă înşela. Poarta Cerului este strâmtă, joasă, despuiată şi aspră. Pentru a trece prin ea trebuie să fiţi iuţi, uşori, despuiaţi de fast şi de cele trupeşti. Este de trebuinţă să fiţi spirituali pentru a putea trece. Altminteri, când va sosi ceasul morţii, nu veţi izbuti să treceţi prin ea. Și într-adevăr fi-vor unii care au să caute să intre pe ea fără a izbuti însă, până într-atât de mult atârnă în ei cele trupeşti, până într-atât sunt de învăluiţi în fastul lumesc, întăriţi de o crustă de păcat, incapabili să plece din pricina mândriei care este precum un schelet pentru ei. Și va veni atunci Stăpânul Împărăţiei să închidă poarta, iar cei de afară, cei care nu vor fi putut intra la timpul potrivit, stând afară vor bate la uşor, strigând: „Doamne, descuie-ne. Mai suntem şi noi aici”. El însă va spune: „Cu adevărat, Eu nu vă cunosc şi nici nu ştiu de unde veniţi”. Ei vor spune din nou: „Dar cum aşa? Nu-ţi aminteşti de noi? Noi am mâncat şi am băut împreună cu Tine şi te-am ascultat pe când învăţai în pieţele noastre”. El însă va răspunde: „Cu adevărat, Eu nu vă cunosc. Cu cât mai mult mă uit la voi, cu atât mai sătui îmi păreţi de ceea ce Eu am spus că este mâncare necurată. Cu adevărat, cu cât vă cercetez mai mult, cu atât mai bine văd că nu sunteţi din neamul meu. Cu adevărat, iată, acum văd cui îi sunteţi fii şi cui supuşi: Celuilalt. Îi aveţi drept tată pe Satana, drept mamă – Carnea, drept doică – Mândria, drept servă – Ura, drept tezaur – păcatul, drept pietre preţioase – viciile. Pe inimile voastre este scris „Egoism”. Mâinile voastre sunt murdare de furtul de la fraţii voştrii. Plecaţi de aici ! Îndepărtaţi-vă de la Mine, voi toţi care aţi săvârşit nedreptatea”. Și atunci, pe când din adâncul Cerurilor vor veni strălucind de slavă Abraham, Isac şi Iacob şi toţi proorocii şi drepţii din Împărăţia lui Dumnezeu, ei, cei care nu vor fi vădit iubire, ci egoism, nu jertfire, ci moliciune, fi-vor alungaţi departe, închişi în locul în care plânsul este veşnic şi unde nu este altceva decât groază. Iar cei înviaţi întru mărire, veniţi de la răsărit şi de la apus, de la miazănoapte şi de la miazăzi, au să se adune la ospăţul de nuntă al Mielului, Regele Împărăţiei lui Dumnezeu. Și are să se vadă atunci că mulţi dintre aceia care au părut „cei mai mici” în oştirea de pe Pământ se vor număra printre cetăţenii de vază ai Împărăţiei. Și la fel vor vedea că nu toţi cei puternici din Israel sunt puternici şi în Cer şi că nu toţi cei aleşi de către Cristos pentru menirea de a fi servi ai săi s-au ştiut învrednici a fi aleşi la ospăţul de nuntă. Vor vedea, dimpotrivă, că mulţi dintre cei socotiţi „cei dintâi” fi-vor nu doar ultimii, dar nu vor fi nici măcar între cei de pe urmă. Aceasta pentru că mulţi sunt cei aleşi, dar puţini aceia care din alegere ştiu să-şi facă o adevărată glorie”.

Sursa : "Evanghelia, aşa cum mi-a fost revelată" - Maria Valtorta, vol. 5, pag. 493-494.