mesajul

marți, 8 martie 2016

Ultimele declarații ale Papei Francisc despre sacramentul spovezii ... invers decat ne invata Domnul Isus !!!

Psst, Belzebut ... nu mai vin astia la spovada ! I-am pacalit !

Joannes Romanus  March 7, 2016 
 
În perioada imediat premergătoare vizitei sale apostolice în Mexic, Papa Francisc a făcut în repetate rânduri declarații extrem de problematice și de îngrijorătoare despre sacramentul spovezii.
De pildă, la întâlnirea cu un grup de călugări capucini din 9 februarie 2016, "Sfântul Părinte" declara, printre altele:

În viață, există atâtea limbi: limba cuvintelor, și mai există și limba exprimată prin gesturi. Dacă oamenii mă abordează, în confesional, aceasta este pentru că ei simt o anumită povară, pe care vor să o îndepărteze. Poate că nu știu cum s-o spună, dar acesta este gestul. Dacă acești oameni vin, aceasta este pentru că ar dori să se schimbe, să nu mai facă [acel lucru], să se schimbe, să fie o altă persoană, iar ei o spun prin gestul abordării. Nu este nevoie să pui întrebări: “Dar tu, tu …?” Dacă cineva vine, aceasta este pentru că în sufletul lui sau al ei există dorința de a nu mai face acel lucru. Dar, adesea, oamenii nu sunt în stare, pentru că sunt condiționați de psihologia lor, de viața lor, de situația lor. … “Ad impossibilia nemo tenetur”.

Suveranul Pontif a repetat aceste idei și la audiența acordată în aceeași zi unui grup de Misionari ai Milostivirii:
Dacă cineva vine la tine și simte că ceva trebuie îndepărtat din el, dar poate că nu este în stare să o spună, dar tu înțelegi … este în regulă, o spune în acest fel, prin gestul de a fi venit. Prima condiție. A doua, se căiește. Dacă cineva vine la tine, aceasta este pentru că nu vrea să mai cadă în aceste situații, dar nu îndrăznește s-o spună, îi este frică s-o spună, iar apoi nu este în stare s-o facă. Dar dacă nu o poate face, ad impossibilia nemo tenetur. Iar Domnul înțelege aceste lucruri, limbajul gesturilor. Să fiți cu brațele deschise, ca să înțelegeți ceea ce se petrece înlăuntrul acelei inimi, care nu poate fi spus, sau spus în acest fel … cumva, din cauza rușinii … mă înțelegeți. Trebuie să-i primiți pe toți cu limba pe care o pot vorbi.

Și încă o dată, cu doar două zile mai târziu, la întâlnirea cu clerul Romei de la Basilica Sf. Ioan Lateran (11 februarie 2016):
Când un om intră în confesional, atunci el simte că ceva nu este în ordine și vrea să se schimbe sau să-și ceară iertare, nu știe însă cum să o spună și amuțește. ‘Ah, dacă nu vorbești, nu îți pot da dezlegarea!’
Nu. El a vorbit prin gestul de a fi venit, și dacă un om vine, atunci pentru că nu mai vrea, nu vrea să mai facă același lucru. ‘Nu mai vreau să fac acest lucru’, dar uneori ei nu pot s-o spună, căci amuțesc, … Dar el a făcut-o, a spus-o prin acest gest!
Iar dacă un om spune: ’Nu pot promite’, căci aceasta este o situație ireversibilă, atunci se aplică principiul moral: ad imposibilia nemo tenetur, nimeni nu este obligat să facă imposibilul.

Prezența Papei Francisc, la 11 februarie 2016, la întâlnirea tradițională a clerului Romei de la începutul Postului Mare nu a fost anunțată în prealabil. În plus, organele oficiale de presă ale Vaticanului nu au publicat cuvântarea lui improvizată. Cuvintele Papei au ajuns totuși la cunoștința publicului, mulțumită eforturilor unui redactor al serviciului de știriZenit, prezent în acea zi la Basilica Sf. Ioan Lateran.
În lumina faptului că validitatea unui sacrament depinde de respectarea întru totul atât amateriei, cât și a formei acestuia, semnificația cuvintelor Papei Francisc ajunge să fie mai clară.

Materia sacramentului spovezii o constituie, pe de o parte, păcatele comise după botez (de care penitentul nu a fost încă absolvit), iar pe de alta, actele penitentului – mai preciscăința (care include și hotărârea fermă de a nu mai păcătui pe viitor), mărturisirea propriu-zisă a păcatelor și, în sfârșit, satisfacția, adică împlinirea canonului impus de preotul duhovnic. Cât despre formă, aceasta este reprezentată de cuvintele de absoluție (dezlegare de păcat) ale preotului duhovnic: “Te absolv de păcatele tale”.

Dacă cineva neagă că, pentru iertarea completă și perfectă a păcatelor, penitentului i se cer trei acte, care reprezintă, ca să spunem așa, materiasacramentului penitenței, adică, căințamărturisirea și satisfacția, numite cele trei părți ale penitenței; sau spune că penitența are doar două părți, adică groaza cu care este lovită conștiința condamnată pentru păcat, și credința, generată de Evanghelie, sau de absoluție, prin care cineva crede că păcatele îi sunt iertate prin Christos; să fie anatema.
Iar Catehismul Sf. Pius al X-lea subliniază importanța crucială a mărturisirii complete,sincere și explicite a păcatelor de moarte:
Cum trebuie să fie mărturisirea?
Mărturisirea trebuie să fie:
1) întreagă,
2) sinceră sau fără prefăcătorie,
3) lămurită. (nr. 477)
Când este mărturisirea întreagă?
Mărturisirea este întreagă, când mărturisim toate păcatele de moarte, de cari ne amintim, împreună cu numărul şi împrejurările trebuincioase. (nr. 478)
Ideile expuse mai sus se regăsesc și în exortația apostolică post-sinodală a Sf. Ioan Paul al II-lea, Reconciliatio et Paenitentia.
În rezumat, condițiile sine qua non ale unei spovezi valide sunt materia(mărturisirea integrală și explicită a păcatelor de moarte comise după botez; căința, însoțită de hotărârea fermă de a nu mai păcătui pe viitor; satisfacția) și forma sacramentului (formula corectă de aboluție/dezlegare). Absența oricăruia dintre aceste elemente duce la invalidarea sacramentului.

Sursa : http://www.resurrexitsicutdixit.com/?p=4556

 

Timpul ca păcatul să nu mai fie declarat ca atare se apropie

Mesajul (1110) din Cartea Adevărului

Joi, 24 aprilie 2014 la ora 16:45
Fiica Mea mult iubită, acum este aproape timpul ca păcatele omului să fie considerate, de către Biserica Mea, a fi insignifiante și inofensive în Ochii Mei.
Păcatul nu este ceva ce Eu consider a fi o slăbiciune sau o greșeală. Păcatul este creat din cauza acestor două trăsături, însă ia naștere datorită existenței Satanei. Curând Biserica Mea îi va consola pe discipolii Mei, făcându-i să accepte minciuna potrivit căreia păcatul este doar o simplă metaforă folosită ca simbol pentru copiii lui Dumnezeu pentru a-i îndemna să rămână pe o cale plăcută lui Dumnezeu. Păcatul nu ar trebui să vă facă să vă simțiți separați de ceilalți, vor spune ei. Păcatul, vor zice ei, nu este atât de important, întrucât Dumnezeu este Atotiertător. Da, Eu Sunt Atotiertător și iert orice păcat – cu excepția păcatului veșnic – odată ce păcătosul a manifestat căință și a depus eforturi să îndepărteze toate ispitele, ca să evite repetarea acelui păcat. Nu-Mi puteți cere să vă iert păcatul când voi încă trăiți în acel păcat. Un criminal care omoară, mutilează și ucide, nu-Mi poate cere să îl iert, în timp ce el continuă să ucidă și nu are nicio intenție să se oprească din comiterea crimelor. La ce bun Imi cereți să vă iert de păcat, din moment cei voi în primul rând nu acceptați că păcătuiți ?
  
Păcatul este cauzat de slăbiciune iar Eu îl iert pe păcătosul care se căiește cu adevărat. Atunci când păcătosul nu mai crede că este vinovat de păcat, acesta devine înrădăcinat în suflet. Timpul ca păcatul să nu mai fie declarat ca atare se apropie. Când va veni acea vreme, va fi o mare ușurare și o sărbătoare pentru oameni, întrucât ceea ce odinioară era considerat un păcat în Ochii Mei nu va mai fi considerat ca atare. 

Păcatul va fi considerat un lucru firesc și ceva ce trebuie acceptat de voi toți. Nu vi se va mai spune doar să iubiți păcătosul, așa cum o fac eu. Nu. Veți fi încurajați să acceptați faptul că păcatul nu există. Toate acestea vor duce la ultima trădare a Divinității Mele, când lumea se va idolatriza pe sine, talentele sale, inteligența sa, până când își va declara măreția, în sfidare directă a lui Dumnezeu, Tatăl Veșnic.

O, cât de mulți vor fi induși în eroare, disperare și fărădelege. Biserica Mea va fi folosită pentru a declara erezii în Numele Meu Sfânt. Cei rătăciți o vor întoarce pe toate părțile și niciuna din aceste schimbări nu va fi dirijată de Mine, Isus Cristos. Spiritul Sfânt nu va autoriza urâciunea și va fi mare confuzie, mare mâhnire și un sentiment de neajutorare va fi resimțit de cei care vor rămâne fideli Învățăturilor Bisericii Mele. Învățăturile tradiționale nu vor mai fi tolerate. Iar apoi, când tot ceea ce era sacru se va prăbuși, va veni timpul ca omul pierzării să își ia locul în Biserica Mea.

Al vostru, Isus
 
Sursa: http://profetieavertisment.ro/mesaje/1110/timpul-ca-pacatul-sa-nu-mai-fie-declarat-ca-atare-se-apropie/