mesajul

vineri, 11 septembrie 2015

Numai pentru astăzi



Numai pentru astăzi voi încerca să trăiesc pentru o zi, fără a voi să-mi rezolv problema vieţii mele toată dintr-o dată.

Numai pentru astăzi voi avea grijă de comportamentul meu, nu voi ridica vocea, voi fi politicos în gesturi, nu voi critica pe nimeni, nu voi pretinde să fac mai bun şi să disciplinez pe nimeni decât pe mine însumi.

Numai pentru astăzi mă voi adapta la împrejurări, fără a pretinde ca împrejurările să se adapteze la toate dorinţele mele.

Numai pentru astăzi voi săvârşi o faptă bună şi nu o voi spune la nimeni.

Numai pentru astăzi voi face un lucru pe care nu doresc să-l fac şi, dacă voi fi ofensat în sentimentele mele, voi face în aşa fel ca nimeni să nu observe.

Numai pentru astăzi voi face un program, poate nu-l voi urma sută la sută, dar îl voi face. Și voi evita două neajunsuri : graba şi lipsa de hotărâre.

Numai pentru astăzi voi crede cu tărie că, în ciuda aparenţelor, buna providenţă a lui Dumnezeu se va ocupa de mine ca şi cum nimeni altul nu ar mai exista pe lume.

Numai pentru astăzi nu voi avea vreo teamă. Nu mă voi teme să mă bucur de ceea ce este frumos şi să cred în bunătate.

Numai pentru astăzi voi fi fericit în certitudinea că am fost creat să fiu fericit, nu numai în lumea cealaltă ci şi în această lume.

(din consemnările Sfântului Papă Ioan al XXIII-lea)