mesajul

joi, 6 aprilie 2017

Muntele Sfintei Treimi - aprilie 2017

2017 - ANUL PREAMĂRIRII – APRILIE
“MĂRIRE ŢIE DOAMNE, RECUNOŞTINŢĂ ŢIE DOAMNE PENTRU TOATE,
CHIAR ŞI PENTRU HARURILE PE CARE NU LE ÎNŢELEGEM!”
A 151-a întâlnire de rugăciune lângă Nuşfalău pe Muntele Sfintei Treimi
Din Sfânta Scriptură să citim şi să medităm despre suferinţa lui Isus.
Mottoul lunii: „Nu judecaţi, ca să nu fiţi judecaţi. Căci cu ce judecată judecaţi veţi fi judecaţi!”
(M. 7, 1-5)
Intenţia comună de rugăciune: rugăciunea, postul şi Sfintele Liturghii să le oferim pentru i ca Iubirea Îndurătoare a lui Dumnezeu să se nască în inima tuturor oamenilor şi astfel să se nască pacea în lume!
Sarcina nostră concretă va fi: să ne pregătim cu o novenă pentru Duminica Îndurării Divine!
N.B. Vă dorim un Paşte Binecuvântat şi plin de haruri tuturor!

CE NE-A ÎNVĂŢAT PĂRINTELE CSILIK?

Episcopul Prohászka Ottokár, atunci când se afla pe patul de moarte, era înconjurat de foarte mulţi oameni cărora le tot repeta: „Aveţi grijă de limba voastră!” Cu siguranţă de-a lungul vieţii sale de preot a văzut şi a auzit cât rău pot face oamenii cu limba lor prin: calomnie, judecată… Cu siguranţă trebuie să fim atenţi la extreme. Una din extreme este aceea când omului îi place să tacă prea mult. Tace chiar şi atunci când ar trebui să vorbească. În cealaltă extremă se află acei oameni care vorbesc non-stop, indiferent că trebuie sau nu. Cei care ajung într-o relaţie personală cu Spiritul Sfânt trebuie să permită ca El să coordoneze limba lor, pentru că toate îşi au timpul rânduit de la Dumnezeu: şi tăcerea şi vorbitul, chiar şi judecata. De ce obişnuim noi să-i judecăm pe alţii? Ne place să distragem atenţia de la propriile greşeli şi ne ocupăm cu mai mare bucurie cu greşelile altora decât cu ale noastre. Citim în Sfânta Scriptură: „Fără îndurare îl va atinge judecata pe acela, care nu practică îndurarea!” Sfântul Francisc de Sales a spus: „Marele nostru noroc este că după moarte nu vom fi judecaţi de oameni, ci de Dumnezeu prin iubirea Sa îndurătoare!” Oare Dumnezeu îi judecă pe oameni? În cazul în care noi nu judecăm păcatele noastre, o va face El. Bunul Dumnezeu ne judecă o singură dată, dar dacă în timpul vieţii noastre ne judecăm păcatele prin pocăinţă, atunci Dumnezeu nu ne va mai judeca. Putem citi în Sfânta Scriptură: „Dacă vă judecaţi pe voi înşivă, atunci nu luaţi asupra voastră judecata lui Dumnezeu!” Cu toţii experimentăm în vieţile noatre asemenea perioade, când cădem dintr-un păcat în altul. În asemenea momente dacă ne punem întrebarea de ce permite Dumnezeu să cădem dintr-un păcat în altul, ne dăm seama că în cele mai multe cazuri Dumnezeu permite acest lucru când ne ocupăm prea mult de greşelile altora. Dumnezeu ne arată că noi nu suntem îngeri şi noi avem greşeli din belşug. Nu degeaba spune Isus să ne ocupăm de grinda din ochiul nostru, nu de aşchia din ochiul aproapelui. Dar noi vedem într-un mod interesant. Şi cea mai mică aşchie din ochiul vecinului o vedem cât o grindă, iar cea mai mare grindă din ochiul nostru nu o vedem nici măcar cât o aşchie. Cât de înţelegători suntem cu noi înşine şi neînţelegători cu alţii. Atât de frumos spune unul din sfinţii părinţi: „Dacă învăţăm să acoperim păcatele altora, atunci ne putem aştepta ca şi Dumnezeu să le acopere pe ale noastre; dacă dezvăluim păcatele altora în mod incompetent, atunci şi Dumnezeu va dezvălui păcatele noastre.” Cunoaştem din Sfânta Scriptură întâmplarea lui Simon fariseul. L-a invitat la masă pe Isus şi nu I-a acordat cele mai elementare lucruri lui Isus. La evrei era cel mai natural lucru să dea musafirului un vas cu apă pentru spălarea mâinilor şi a picioarelor; era cel mai natural lucru să-i dea o sărutare pe frunte în semn de iubire, să-l ungă pe cap cu ulei în semn de iubire. Simon fariseul a observat că a venit o femeie pe care o ştia păcătoasă, s-a aşezat la picioarele lui Isus şi i-a spălat picioarele cu lacrimile sale, le-a uscat cu părul său şi l-a sărutat pe picioare. Isus a cunoscut gândurile lui Simon şi i-a spus: „Tu judeci această femeie? Când am intrat la tine nu m-ai primit în mod cuvenit, iar ea îmi stropeşte picioarele cu lacrimile sale, le şterge cu părul său şi-mi unge picioarele cu ulei scump! I s-au iertat multe păcate pentru că a iubit foarte mult!” Unul din sfinţii părinţi a spus foarte frumos: „Dacă Simon fariseul ar fi tăcut, ar fi fost înţelept şi atunci Isus nu ar fi arătat greşelile sale. Da, pentru că el s-a ocupat de greşeala altuia, şi Isus i-a dezvăluit greşeala!”
Cum nu avem voie să judecăm? În primul rând nu avem voie să judecăm cu intenţie rea. Nu avem dreptul să-i înjosim pe alţii, să-i batjocorim. Nu putem judeca după aparenţe şi fără o bază. O astfel de judecată se numeşte calomnie şi nu avem voie să o facem. Nu putem să-i judecăm pe cei care nu ne sunt încredinţaţi. Să nu judecăm ceva de care nu suntem convinşi. Nu putem să judecăm pe cineva doar pentru că am auzit ceva rău despre el. De aceea spun sfinţii părinţi că este nevoie de doi martori pentru a judeca pe cineva şi anume: am auzit şi am văzut. Dar dacă doar am auzit şi nu am văzut, nu-i sigur că este adevărat acel lucru. Nu putem să judecăm păcătosul. Putem judeca păcatul în noi şi în alţii. Cunoaştem întâmplarea femeii păcătoase pe care vroiau să o pietruiască. Nici Isus nu i-a lăudat păcatele, ci a condamnat păcatul, i-a spus să nu mai păcătuiască, dar pe păcătos l-a iertat. Nu putem judeca păcatele pe care o persoană le-a spovedit. Dacă cineva şi-a pus păcatele în mâinile îndurătoare ale lui Dumnezeu noi nu avem dreptul să i le reamintim. Totodată să avem grijă de generalizarea greşită. Dacă vedem o greşeală în cineva, obişnuim să judecăm acea persoană, familia sa şi chiar naţiunea sa.
De ce trebuie să fim înţelegători unii faţă de alţii? Pentru că toţi avem înclinare spre cel puţin unul din cele şapte păcate capitale. De ce trebuie să fim înţelegători faţă de alţii? Pentru că ne decidem încet şi greu spre convertire. Cel Rău ne face să credem că în păcat se află fericirea. Mergem şi ne spovedim păcatele să ne eliberăm de acestea. Dar dacă le comitem din nou, atunci încă nu ne-am eliberat cu adevărat. Este important să ştim că mulţi nu au fost educaţi în credinţă. De aceea este important să fim răbdători cu noi înşine şi cu alţii. Să nu fim de acord cu păcatele, dar să fim înţelegători din cauza slăbiciunilor noastre.
Cum putem judeca pe alţii? Putem judeca în mod drept păcatele, dar nu şi păcătosul. Trebuie să atenţionăm păcătosul într-o ordine potrivită: prima dată personal, iar dacă nu ne ascultă, atunci să încercăm să cerem ajutorul unei persoane de care ascultă. Este foarte important să punem accentul pe îndreptare. Putem judeca doar acel păcat de care suntem convinşi personal. Se pot atenţiona doar acele persoane la care vedem că sunt dispuse să-şi repare greşelile, care sunt capabile să crească în viaţa spirituală.
Să încercăm să exersăm în mod conştient postul limbii. Să avem grijă să nu spunem rău despre alţii cu rea intenţie, dar să vorbim despre binele pe care îl observăm unii în alţii! Amin!

Temă de casă pentru luna aprilie:
“AJUTĂ-NE DOAMNE, CA POSTUL LIMBII SĂ-L TRĂIM BINE ÎNAINTE DE PAŞTI ŞI DUPĂ PAŞTI!!!”

RETROSPECTIVA LUNII MARTIE 2017

MESAJUL SFINTEI FECIOARE A FOST:
„Dragii mei trandafiraşi albi! Şi astăzi am venit între voi din încredinţarea Sfintei Treimi cu mare bucurie şi cu deplinătatea iubirii. Copiii mei, azi aş dori să vă atrag atenţia asupra Postului Mare. Acest Post Mare să fie diferit pentru voi faţă de cele din trecut. Să nu postiţi din tradiţie, ci pentru reînnoirea sufletului vostru. Priviţi în propriul vostru suflet, faceţi pocăinţă şi abandonaţi-vă cu curaj şi în totalitate lui Dumnezeu. Nu doar prin abţinerea de la mâncare se poate posti, ci şi prin renunţare. Renunţaţi în primul rând la voinţa voastră şi la toate acele lucruri de care sunteţi legaţi în mod incorect: televizor, cafea, alcool, ţigară, droguri, internet… Toate acestea vă trag în jos şi vă distrag atenţia de la Dumnezeu. Micuţii mei, aş dori să puneţi la o parte tot răul cu ajutorul lui Dumnezeu şi să treziţi în voi pocăinţa, cererea iertării, iertarea şi iubirea în familia şi în comunitatea voastră spirituală. Asta vă va ajuta să vă deschideţi inimile în faţa lui Dumnezeu Creatorul. Puteţi repara multe lucruri în acest Post Mare, în special omisiunile voastre. Nu priviţi în trecut pentru că nu mai este, iar viitorul doar va urma. Doar prezentul vă este dat să iubiţi. Micuţii mei, vă rog să aduceţi şi mai multe sacrificii şi să aduceţi cu voi şi pe alţii în acest loc de pelerinaj. Rugaţi-vă Calea Crucii în primele nouă zile din lună, apoi luni, miercuri şi vineri. Dar dacă aveţi posibilitatea, rugați-vă zilnic calea crucii. Să vă rugaţi şi să ispăşiţi cum nu aţi mai făcut-o niciodată pentru că cel Rău vrea să dezbine familiile, comunităţile şi Biserica. Vă spun din nou micuţii mei: nu vă temeţi! Puneţi în practică şi trăiţi mesajele mele! Cereţi protecţia Inimii mele Neprihănite, pentru că Eu sunt alături de voi şi vă ajut. Eu vreau să înfăptuiţi pacea în familia voastră, în comunitatea spirituală, în biserica voastră şi în întreaga lume. Nu uitaţi că eu mă bucur pentru voi şi vă iubesc. Mulţumesc că aţi răspuns la chemarea mea.
Acum Sfânta Treime vă binecuvântează prin Mine cu harul de a trăi bine postul mare!!!”

MĂRTURIE:
Mă numesc Doina – Terezia. De la început vreau să vă mărturisesc că îl iubesc pe Isus şi pe Sfânta Fecioară Maria din toată inima mea. Iubesc acest loc sfânt şi vin aici aproape de la început cu mici întreruperi, iar de aproximativ 8 ani în fiecare prima sâmbătă a lunii. M-am simţit atrasă de acest loc de pelerinaj în mod special. Aici prezenţa lui Dumnezeu şi a Sfintei Fecioare Maria fiind mai pregnante. Pe Muntele Sfintei Treimi am învăţat foarte multe lucruri bune, cum ar fi rugăciunea în comun, lucru pe care l-am aplicat în familie. În fiecare seară ne rugăm rozarul. Am învăţat iubirea aproapelui, am primit multe sfaturi bune de la preoţii noştri, care sunt alături de noi la programe şi ne spovedesc. Nu pot să trec cu vederea că am suferit foarte mult atunci când ni s-a interzis celebrarea Sfintei Liturghii pe Muntele Sfintei Treimi, un loc sfânt. De ce oare? Îmi aduc aminte că în pelerinajele în care am fost la Medjugorje, Lourdes şi Fatima se făcea Sfântă Liturghie oriunde era posibil, chiar şi în câmp liber. Aici în acest loc sfânt, unde sunt prezenţi Isus şi Maria, sunt prezenţi preoţi cu haruri speciale, de ce nu este posibil?
Un lucru deosebit pe care îl avem aici este apa sfinţită chiar de mama noastră, Sfânta Fecioară Maria, care la persoanele cu o credinţă puternică a făcut vindecări miraculoase. Printre acestea mă număr şi eu. În luna decembrie din anul trecut mi s-a întâmplat ceva cu totul special. După o suferinţă de câteva zile, timp în care nu m-am putut ridica din pat, la un moment dat am simţit că voi pleca. Nu ştiam ce să fac: să dau telefon la salvare sau să-mi sun spiritualul. L-am sunat pe spiritualul meu, care în scurt timp a sosit, dar în acest timp durerile au fost insuportabile. Încă mai aveam putere să mă rog, să cer ajutorul lui Dumnezeu. În clipa următoare am auzit o voce care-mi spunea: „Te vindec, dar să dai mărturie despre ce ţi s-a întâmplat!” Aici doresc să scot în evidenţă credinţa pe care am primit-o aici şi învăţătura primită de la părintele Csilik şi anume cum trebuie să ne comportăm în situaţii dificile, în încercările, pe care ni le oferă viaţa. M-a ajutat foarte mult rugăciunea învăţată aici: „Umple-mă cu Spiritul Tău şi vindecă-mă cu Sângele Tău!” Totodată mi-au fost de mare ajutor rugăciunile spuse de spirtualul meu, pe care eu îl consider un preot cu haruri mari. Mulţumesc tuturor celor care vin aici, în special preoţilor, care cred în casa lui Isus şi a Mariei, în speranţa că împreună vom face o lume mai bună.  

Privire în viitor pentru luna mai 2017
·      În luna mai programele de ispăşire vor avea loc în zilele de 4 – 5 – 6 – 7.                                         
·      Sfânta Liturghie se celebrează în continuare în biserica din Nuşfalău în jurul orei 15! Excepţie face prima duminică, în această zi Sfânta Liturghie se ţine înainte de program de la ora 12.
·      La cererea Sfintei Fecioare să continuăm să postim luni – marţi – miercuri după prima duminică şi să oferim pentru Biserică şi pentru viitorul Muntelui Sfintei Treimi.
Mesajele  de la Nuşfalău  în limba română  le găsiţi pe internet  la adresa :www.muntelesfinteitreimi.ro,

e-mail: comunitateadeispasire@yahoo.com,    inf. 0760-739-518