Într-un interviu difuzat
de postul catolic de televiziune EWTN la 15 decembrie a.c., Cardinalul Raymond
Burke explică pe larg motivația care a stat la baza apelului celor
patru cardinali și răspunde la criticile Papei Francisc și colaboratorilor săi
apropiați vis-a-vis de acest gest.
Referindu-se la declarațiile
potrivit cărora Amoris
laetitia permite accesul divorțaților “recăsătoriți” la
Sfânta Împărtășanie, Cardinalul Burke precizează:
Problema este că a te angaja într-o uniune sexuală cu cineva care
nu-ți este soț/soție reprezintă un păcat grav, iar a trăi public într-o
asemenea stare înseamnă că nu ai acces la Sacramente, deoarece persoana
respectivă nu trăiește în conformitate cu adevărul lui Cristos. Și este
imposibil ca Biserica să-i permită cuiva să facă lucruri pe care Cristos nu le
permite.
În ceea ce privește
conștiința, Eminența Sa subliniază faptul că există o ordine naturală a
lucrurilor, iar “conștiința
nu poate face dintr-un individ judecătorul binelui și răului”.
Conștiința bine formată și informată “recunoaște
ordinea obiectivă a lucrurilor și, prin urmare, știe ceea ce este bine și ceea
ce este rău și acționează în consecință”.
Răspunzând criticilor
care i-au fost aduse de către unul dintre cei mai apropiați colaboratori ai
Papei, Pr. Antonio Spadaro, care a declarat că gestul de a înainta Dubiile reprezintă
o încercare de a amplifica tensiunile și de a crea diviziuni în Biserică,
Cardinalul Burke face următoarele precizări:
În realitate, noi încercăm să abordăm diviziunea
care este deja foarte mult amplificată, ca să folosesc
expresia lui. Peste tot unde merg … mulți credincioși, preoți, episcopi și
laici cu care vorbesc se află într-o stare de confuzie gravă în această
privință. Aud de la preoți că, la spovadă, un preot spune una, altul spune
alta. Doar
atunci când aceste întrebări, pe care le-am pus în conformitate cu modul
tradițional de a rezolva problemele din Biserică și care au de-a face cu
lucruri foarte grave, doar atunci când la aceste întrebări se va răspunde
într-un mod adecvat, va fi risipită diviziunea. Dar, așa
cum se întâmplă acum, atâta vreme cât acest lucru continuă, diviziunea nu va
face decât să sporească și, bineînțeles, rodul diviziunii este eroarea. Iar
aici este vorba despre mântuirea sufletelor, despre oameni care sunt induși în
eroare în chestiuni care au de-a face cu mântuirea lor veșnică. Așa că
afirmația Părintelui Spadaro este foarte greșită.
Întrebat dacă s-a simțit
ofensat de afirmația Părintelui Spadaro potrivit căreia Papa nu răspunde la
întrebări binare, Eminența Sa răspunde cu un da hotărât, adăugând că, în
calitatea sa de gardian al unității episcopilor și a întregului Trup [Mistic]
al lui Cristos, rolul Papei este acela de a răspunde la astfel de întrebări.
Vă asigur că, în ceea ce mă privește pe mine și pe ceilalți
cardinali implicați, nu am pune întrebări dacă nu am fi profund și absolut
sincer îngrijorați pentru Biserica însăși și pentru credincioșii individuali.
La întrebarea dacă nu
cumva, prin scrisoarea sa
către episcopii argentinieni din Regiunea Buenos Aires, Papa a răspuns deja la
întrebările celor patru cardinali, Eminența Sa răspunde în felul următor:
Nu, nicidecum. El și-a exprimat opinia personală în această
chestiune. Dar la această întrebare nu se poate răspunde decât în sensul a ceea
ce Biserica a învățat și practicat dintotdeauna, lucru ilustrat, de pildă, în
cartea publicată în vederea Sinodului din 2014, Remaining in the Truth of
Christ (Rămânând în adevărul lui Cristos). Și una este că Papa poate spune că
interpretarea corectă a celor scrise în Amoris laetitia este că un anumit preot
îi poate permite cuiva aflat într-o uniune matrimonială iregulară să primească
Sacramentele, fără a fi hotărât ferm să-și îndrepte viața, dar acest lucru nu
rezolvă problema. Întrebarea este: ce ne învață Biserica? Nu este vorba de o
idee speculativă pe care aș putea-o avea despre cum să abordez aceste
chestiuni, ci cum abordează Cristos, în Biserica Lui, aceste chestiuni. Până
când nu se va da acel răspuns, vom rămâne într-o stare de confuzie.
În continuarea
interviului, Eminența Sa subliniază faptul că documentul Sf. Ioan Paul al
II-lea, Familiaris
consortio, exprimă ceea ce Biserica a învățat și practicat
dintotdeauna, iar Amoris
laetitia pare să permită o interpretare care ar duce la
o situație care să contrazică practica constantă a Bisericii.
Pe marginea afirmațiilor
Cardinalului Schönborn, potrivit cărora Amoris
laetitia nu reprezintă o ruptură cu tradiția, ci o
evoluție a doctrinei, Cardinalul Burke comentează:
Nu. Nu poate exista o maturare a învățăturii, care să fie o
ruptură cu învățătura respectivă, o abatere de la acea învățătură. Remarcile
Cardinalului Schönborn pe această temă nu reflectă ceeea ce numim dezvoltarea
doctrinei – cu alte cuvinte, prin reflecție, Biserica
își aprofundează aprecierea pentru o anumită învățătură și îi ajută pe
credincioși să pună în practică acea învățătură. În cazul
de față, se pune problema unei rupturi complete cu învățătura Bisericii,
o ruptură completă cu ceea ce Biserica a învățat și practicat dintotdeauna. Iar
așa ceva nu se poate numi maturare. Maturarea este ceva organic, în care ceea
ce Biserica a învățat despre căsătorie este exprimat acum într-un mod mai
deplin.
După ce își exprimă
nedumerirea cu privire la nemaipomenita campanie mediatică îndreptată împotriva
celor care ridică întrebări legitime cu privire la învățătura Bisericii,
reporterul aduce în discuție următorul comentariu recent al Episcopului
Athanasius Schneider:
Există o formă ciudată de schismă. În exterior, numeroși clerici
salvgardează unitatea cu Papa, în unele cazuri, urmărind astfel binele propriei
lor cariere, sau dintr-un fel de papolatrie. Și, în același timp, și-au rupt legăturile
cu Cristos, Adevărul și cu Cristos, adevăratul cap al Bisericii.
Întrebat dacă ne aflăm
în toiul unei schisme, și dacă a mai văzut vreodată o asemenea campanie
mediatică, Cardinalul Burke răspunde:
Ei bine, cu siguranță, în viața
mea nu am mai văzut așa ceva. În istoria Bisericii, au mai
existat situații similare într-o oarecare măsură cu situația prezentă, dar
observ că un spirit
monden, un spirit lumesc a pătruns în Biserică, spirit care îi împarte în
diferite tabere pe membrii ei: liberali și conservatori, care
sunt fundamentaliști, așa cum le place unora să ne numească pe cei dintre noi
care ne străduim să apărăm învățătura constantă a Bisericii. Acest spirit
lumesc se reflectă foarte mult într-o serie de slogane […], de etichete care li
se aplică oamenilor, pentru a-i discredita. Dar suntem cu toții
romano-catolici. Suntem chemați să-L urmăm pe Cristos, așa cum Îl primim prin
învățătura constantă a Bisericii Lui … această politizare a Bisericii, pe care
toate aceste forme de intervenție mediatică o amplifică foarte mult, este
foarte nocivă și dăunează foarte mult binelui comun al tuturor celor din
Biserică.
În continuarea
interviului, după ce amintește mai întâi de remarcile Papei Francisc la adresa
celor care dau dovadă de “rigiditate” doctrinară – oameni care ar suferi, după
părerea Papei, de vreo boală – reporterul îi cere Eminenței Sale să comenteze
pe marginea acestor declarații ale Papei, și îl întreabă ce va face dacă Papa
nu va da un răspuns pozitiv la Dubii.
Ei bine, înainte de toate, noi am
prezentat cele cinci întrebări cu mare seninătate și într-un mod foarte
respectuos. Acestea
nu sunt reacțiile unor persoare care suferă de vreo tulburare emoțională. Faptul
că ne preocupă foarte mult adevărul doctrinei credinței și integritatea lui nu
reprezintă semnul vreunei boli. Ce vom face? Trebuie
să continuăm să slujim adevărul, cu caritate și, așadar, în special cei dintre
noi care suntem cardinali, care suntem sfetnicii principali ai Sfântului
Părinte, avem obligația solemnă de a apăra Biserica de astfel de atacuri
îndreptate împotriva însăși fundației ei. Adică trebuie să nu
uităm că aici este
vorba despre învățătura despre familie și rodul ei, familia, iar a ataca
această învățătură înseamnă să destabilizezi întreaga Biserică, precum și societatea
în general. Astfel, răspunderea este foarte mare, iar noi, cu
siguranță – pot vorbi aici doar în numele meu, dar știu [acest lucru și] de la
frații mei cardinali care s-au implicat alături de mine – noi dorim să
slujim adevărul, orice-ar fi. În ceea
ce mă privește, nu voi lua niciodată parte la o schismă. Sunt romano-catolic,
iar a apăra credința romano-catolică nu poate cauza separarea mea de Biserică. Așa
că, pur și simplu, doresc să continui să apăr credința, din iubire pentru
Domnul nostru și pentru Trupul Lui Mistic, pentru frații și surorile din
Biserică, și cred că ceilalți cardinali doresc același lucru.
La finalul interviului,
Cardinalul Burke este întrebat dacă mai sunt și alți cardinali care susțin
demersul grupului celor patru, și dacă planul corijării formale a Papei (dacă
va fi necesar) mai rămâne în picioare.
Bineînțeles că rămâne în picioare, acesta este instrumentul standard de care se folosește Biserica într-o astfel de situație. Da, mai sunt și alți cardinali. Nu vreau să intru în discuția despre numere. Să nu uităm că adevărul este criteriul. Au existat cazuri – să luăm, de pildă, cazul lui Heric al VIII-lea, cu dorința lui de a se putea căsători a doua oară, fără ca prima lui căsătorie să fi fost declarată nulă – toți episcopii Angliei, cu excepția Sfântului John Fisher, s-au complăcut în această eroare, dar Sf. John Fisher a ajuns sfânt pentru că a apărat adevărul. Și toți cei dintre noi care suntem cardinali, episcopi, avem răspunderea să apărăm adevărul; nu contează că părem a fi numeroși, sau foarte puțini. Adevărul lui Cristos este ceea ce trebuie propovăduit.
Bineînțeles că rămâne în picioare, acesta este instrumentul standard de care se folosește Biserica într-o astfel de situație. Da, mai sunt și alți cardinali. Nu vreau să intru în discuția despre numere. Să nu uităm că adevărul este criteriul. Au existat cazuri – să luăm, de pildă, cazul lui Heric al VIII-lea, cu dorința lui de a se putea căsători a doua oară, fără ca prima lui căsătorie să fi fost declarată nulă – toți episcopii Angliei, cu excepția Sfântului John Fisher, s-au complăcut în această eroare, dar Sf. John Fisher a ajuns sfânt pentru că a apărat adevărul. Și toți cei dintre noi care suntem cardinali, episcopi, avem răspunderea să apărăm adevărul; nu contează că părem a fi numeroși, sau foarte puțini. Adevărul lui Cristos este ceea ce trebuie propovăduit.
Sursa articol: http://www.resurrexitsicutdixit.com/?p=5137
Si
despre aceste lucruri am fost avertizati prin mesajele date MDM:
Biserica Catolică va fi
Biserica în care va începe marea diviziune. Aceasta este Biserica în care
preoții Fiului Meu vor suferi cel mai mult în timpul marii apostazii care,
foarte curând, va trebui îndurată din interiorul ei. (05 august 2013)
Timpul în care schisma
va fi evidentă este aproape și deja, la Roma, se resimte o neliniște teribilă.
Când Duhul Sfânt se va ciocni cu spiritul răului, o linie va despărți, la
mijloc, formând două tabere. Marea diviziune va coborî foarte repede. (14
martie 2013)
Biserica Catolică este
prima țintă a anticristului și el nu se va opri până când nu va corupe jumătate
dintre clericii Bisericii Mele de pe acest pământ. Așa de nepregătiți sunt
Cardinalii Mei, Episcopii și preoții, încât nu vor reuși să observe schimbările
subtile care au loc în propriile lor rânduri. Nu va trece mult timp până când
divizarea din interiorul Bisericii Mele va deveni cu adevărat evidentă. Acesta
este cel mai mare atac asupra Bisericii Mele de la moartea Mea pe Cruce. (28
octombrie 2011)
Sunt atât de infestați
cei care colindă coridoarele Romei, însă cel mai mare semn se va vedea în
haosul care va urma aderării lor la comanda impostorului. Haos, dezordine,
diviziune și contradicție vor fi pretutindeni la Roma. Această dezordine vine
de la satana, pentru că nu poate veni de la Dumnezeu. (16 martie 2013)
Ei, acest grup viclean,
și-au început campania de a înlătura de pe pământ Adevărul Învățăturilor Mele.
… Masoneria s-a infiltrat în Biserica Mea de pe pământ si în curând, schisma,
după cum a fost prezisă, va crea diviziuni și neliniște printre slujitorii Mei
credincioși. Mulți nu știu absolut nimic despre înșelăciunea care li se
propune. Nici nu știu că temelia Bisericii Mele, Biserica Catolică, a fost
zdrobită și prefăcută în praf. În locul acesteia se va ridica urâciunea iar Eu
voi interveni și voi trimite semne ca să avertizez fiecare suflet despre
importanța rugăciunii, astfel ca ele să poată discerne Adevărul de ficțiune.
(13 februarie 2013)
Falsul profet – el care
pozează ca lider al Bisericii Mele – este gata să îmbrace hainele care nu au
fost croite pentru el. El va pângări Sfânta Mea Euharistie și va diviza
Biserica Mea în două jumătăți iar apoi, din nou, în alte două jumătăți. Va face
eforturi să-i elibereze din funcție pe acei urmași loiali ai Sfântului Meu
Vicar îndrăgit, Papa Benedict al XVI-lea, numit de Mine. Îi va înlătura pe toți
aceia care sunt loiali Învățăturilor Mele și îi va arunca la lupi. (08 martie
2013)
Divizarea între
discipolii mei loiali, cei care acceptă Cartea Tatălui Meu, Preasfânta Biblie
și cei care vor să schimbe Adevărul, este pe punctul de a crește. O jumătate nu
se va abate de la Adevăr. Cealaltă jumătate va falsifica Adevărul. Vor face
aceasta pentru ca el să corespundă cu motivațiile lor personale și politice,
care vor fi ascunse în spatele unui limbaj studiat. Adevărul va fi declarat în
curând ca fiind minciună iar Dumnezeu va fi învinuit pentru aceasta. (21
noiembrie 2012)
Pentru că este aproape
ca timpul persecutării preaiubitului Meu Vicar Papa Benedict al XVI-lea să
ajungă la apogeu. Foarte curând el va fi obligat să fugă din Vatican. Apoi va
veni vremea când Biserica Mea se va diviza, o parte împotriva celeilalte. Fac
apel la toți slujitorii Mei sfințiți să-și aducă aminte de cele mai sfinte
jurăminte. Niciodată să nu vă abandonați misiunea. Niciodată să nu Mă părăsiți
pe Mine. Niciodată să nu acceptați minciuni în locul Adevărului. (16 iulie 2012)
Multe evenimente
prezise sunt pe cale de a se petrece în lume. Nu este timp pentru diviziune
între cei care-L cinstesc pe Fiul Meu. Curând, Creștinilor le vor fi impuse
diviziuni. Din acest motiv, uniți, veți deveni o armată puternică, demnă de a
proclama Cuvântul Lui Dumnezeu. Divizați, veți fi absorbiți într-un vid unde
legi păgâne vor fi impuse Bisericii voastre. Când provocați diviziune, nu poate
exista unitate. Doar cei cu credința puternică, uniți în Inima Fiului Meu, vor
înainta în armata Sa. (29 noiembrie 2012)
Biserica Mea, când se
va diviza și va cădea, va îmbrățișa umanismul cu o mare satisfacție. Și, drept
rezultat, va conduce toate acele suflete către o interpretare greșită a
Adevărului propriei lor existențe. Lumea va îmbrățișa atunci acest nou tip de
biserică – o biserică preocupată de nedreptățile sociale – care nu va spune
nici un cuvânt despre importanța mântuirii sufletelor voastre. (27 iunie 2014)