mesajul

sâmbătă, 17 decembrie 2016

Cardinalul Burke: “Este imposibil ca Biserica să permită lucruri pe care Cristos nu le permite”


Într-un interviu difuzat de postul catolic de televiziune EWTN la 15 decembrie a.c., Cardinalul Raymond Burke explică pe larg motivația care a stat la baza apelului celor patru cardinali și răspunde la criticile Papei Francisc și colaboratorilor săi apropiați vis-a-vis de acest gest.

Referindu-se la declarațiile potrivit cărora Amoris laetitia permite accesul divorțaților “recăsătoriți” la Sfânta Împărtășanie, Cardinalul Burke precizează:
Problema este că a te angaja într-o uniune sexuală cu cineva care nu-ți este soț/soție reprezintă un păcat grav, iar a trăi public într-o asemenea stare înseamnă că nu ai acces la Sacramente, deoarece persoana respectivă nu trăiește în conformitate cu adevărul lui Cristos. Și este imposibil ca Biserica să-i permită cuiva să facă lucruri pe care Cristos nu le permite.

În ceea ce privește conștiința, Eminența Sa subliniază faptul că există o ordine naturală a lucrurilor, iar “conștiința nu poate face dintr-un individ judecătorul binelui și răului”. Conștiința bine formată și informată “recunoaște ordinea obiectivă a lucrurilor și, prin urmare, știe ceea ce este bine și ceea ce este rău și acționează în consecință”.

Răspunzând criticilor care i-au fost aduse de către unul dintre cei mai apropiați colaboratori ai Papei, Pr. Antonio Spadaro, care a declarat că gestul de a înainta Dubiile reprezintă o încercare de a amplifica tensiunile și de a crea diviziuni în Biserică, Cardinalul Burke face următoarele precizări:

În realitate, noi încercăm să abordăm diviziunea care este deja foarte mult amplificată, ca să folosesc expresia lui. Peste tot unde merg … mulți credincioși, preoți, episcopi și laici cu care vorbesc se află într-o stare de confuzie gravă în această privință. Aud de la preoți că, la spovadă, un preot spune una, altul spune alta. Doar atunci când aceste întrebări, pe care le-am pus în conformitate cu modul tradițional de a rezolva problemele din Biserică și care au de-a face cu lucruri foarte grave, doar atunci când la aceste întrebări se va răspunde într-un mod adecvat, va fi risipită diviziunea. Dar, așa cum se întâmplă acum, atâta vreme cât acest lucru continuă, diviziunea nu va face decât să sporească și, bineînțeles, rodul diviziunii este eroarea. Iar aici este vorba despre mântuirea sufletelor, despre oameni care sunt induși în eroare în chestiuni care au de-a face cu mântuirea lor veșnică. Așa că afirmația Părintelui Spadaro este foarte greșită.

Întrebat dacă s-a simțit ofensat de afirmația Părintelui Spadaro potrivit căreia Papa nu răspunde la întrebări binare, Eminența Sa răspunde cu un da hotărât, adăugând că, în calitatea sa de gardian al unității episcopilor și a întregului Trup [Mistic] al lui Cristos, rolul Papei este acela de a răspunde la astfel de întrebări.

Vă asigur că, în ceea ce mă privește pe mine și pe ceilalți cardinali implicați, nu am pune întrebări dacă nu am fi profund și absolut sincer îngrijorați pentru Biserica însăși și pentru credincioșii individuali.

La întrebarea dacă nu cumva, prin scrisoarea sa către episcopii argentinieni din Regiunea Buenos Aires, Papa a răspuns deja la întrebările celor patru cardinali, Eminența Sa răspunde în felul următor:

Nu, nicidecum. El și-a exprimat opinia personală în această chestiune. Dar la această întrebare nu se poate răspunde decât în sensul a ceea ce Biserica a învățat și practicat dintotdeauna, lucru ilustrat, de pildă, în cartea publicată în vederea Sinodului din 2014, Remaining in the Truth of Christ (Rămânând în adevărul lui Cristos). Și una este că Papa poate spune că interpretarea corectă a celor scrise în Amoris laetitia este că un anumit preot îi poate permite cuiva aflat într-o uniune matrimonială iregulară să primească Sacramentele, fără a fi hotărât ferm să-și îndrepte viața, dar acest lucru nu rezolvă problema. Întrebarea este: ce ne învață Biserica? Nu este vorba de o idee speculativă pe care aș putea-o avea despre cum să abordez aceste chestiuni, ci cum abordează Cristos, în Biserica Lui, aceste chestiuni. Până când nu se va da acel răspuns, vom rămâne într-o stare de confuzie.

În continuarea interviului, Eminența Sa subliniază faptul că documentul Sf. Ioan Paul al II-lea, Familiaris consortio, exprimă ceea ce Biserica a învățat și practicat dintotdeauna, iar Amoris laetitia pare să permită o interpretare care ar duce la o situație care să contrazică practica constantă a Bisericii.

Pe marginea afirmațiilor Cardinalului Schönborn, potrivit cărora Amoris laetitia nu reprezintă o ruptură cu tradiția, ci o evoluție a doctrinei, Cardinalul Burke comentează:
Nu. Nu poate exista o maturare a învățăturii, care să fie o ruptură cu învățătura respectivă, o abatere de la acea învățăturăRemarcile Cardinalului Schönborn pe această temă nu reflectă ceeea ce numim dezvoltarea doctrinei – cu alte cuvinte, prin reflecție, Biserica își aprofundează aprecierea pentru o anumită învățătură și îi ajută pe credincioși să pună în practică acea învățătură. În cazul de față, se pune problema unei rupturi complete cu învățătura Bisericii, o ruptură completă cu ceea ce Biserica a învățat și practicat dintotdeauna. Iar așa ceva nu se poate numi maturare. Maturarea este ceva organic, în care ceea ce Biserica a învățat despre căsătorie este exprimat acum într-un mod mai deplin.

După ce își exprimă nedumerirea cu privire la nemaipomenita campanie mediatică îndreptată împotriva celor care ridică întrebări legitime cu privire la învățătura Bisericii, reporterul aduce în discuție următorul comentariu recent al Episcopului Athanasius Schneider:
Există o formă ciudată de schismă. În exterior, numeroși clerici salvgardează unitatea cu Papa, în unele cazuri, urmărind astfel binele propriei lor cariere, sau dintr-un fel de papolatrie. Și, în același timp, și-au rupt legăturile cu Cristos, Adevărul și cu Cristos, adevăratul cap al Bisericii.

Întrebat dacă ne aflăm în toiul unei schisme, și dacă a mai văzut vreodată o asemenea campanie mediatică, Cardinalul Burke răspunde:
Ei bine, cu siguranță, în viața mea nu am mai văzut așa ceva. În istoria Bisericii, au mai existat situații similare într-o oarecare măsură cu situația prezentă, dar observ că un spirit monden, un spirit lumesc a pătruns în Biserică, spirit care îi împarte în diferite tabere pe membrii ei: liberali și conservatori, care sunt fundamentaliști, așa cum le place unora să ne numească pe cei dintre noi care ne străduim să apărăm învățătura constantă a Bisericii. Acest spirit lumesc se reflectă foarte mult într-o serie de slogane […], de etichete care li se aplică oamenilor, pentru a-i discredita. Dar suntem cu toții romano-catolici. Suntem chemați să-L urmăm pe Cristos, așa cum Îl primim prin învățătura constantă a Bisericii Lui … această politizare a Bisericii, pe care toate aceste forme de intervenție mediatică o amplifică foarte mult, este foarte nocivă și dăunează foarte mult binelui comun al tuturor celor din Biserică.

În continuarea interviului, după ce amintește mai întâi de remarcile Papei Francisc la adresa celor care dau dovadă de “rigiditate” doctrinară – oameni care ar suferi, după părerea Papei, de vreo boală – reporterul îi cere Eminenței Sale să comenteze pe marginea acestor declarații ale Papei, și îl întreabă ce va face dacă Papa nu va da un răspuns pozitiv la Dubii.

Ei bine, înainte de toate, noi am prezentat cele cinci întrebări cu mare seninătate și într-un mod foarte respectuosAcestea nu sunt reacțiile unor persoare care suferă de vreo tulburare emoțională. Faptul că ne preocupă foarte mult adevărul doctrinei credinței și integritatea lui nu reprezintă semnul vreunei boli. Ce vom face? Trebuie să continuăm să slujim adevărul, cu caritate și, așadar, în special cei dintre noi care suntem cardinali, care suntem sfetnicii principali ai Sfântului Părinte, avem obligația solemnă de a apăra Biserica de astfel de atacuri îndreptate împotriva însăși fundației ei. Adică trebuie să nu uităm că aici este vorba despre învățătura despre familie și rodul ei, familia, iar a ataca această învățătură înseamnă să destabilizezi întreaga Biserică, precum și societatea în general. Astfel, răspunderea este foarte mare, iar noi, cu siguranță – pot vorbi aici doar în numele meu, dar știu [acest lucru și] de la frații mei cardinali care s-au implicat alături de mine – noi dorim să slujim adevărul, orice-ar fiÎn ceea ce mă privește, nu voi lua niciodată parte la o schismă. Sunt romano-catolic, iar a apăra credința romano-catolică nu poate cauza separarea mea de Biserică. Așa că, pur și simplu, doresc să continui să apăr credința, din iubire pentru Domnul nostru și pentru Trupul Lui Mistic, pentru frații și surorile din Biserică, și cred că ceilalți cardinali doresc același lucru.

La finalul interviului, Cardinalul Burke este întrebat dacă mai sunt și alți cardinali care susțin demersul grupului celor patru, și dacă planul corijării formale a Papei (dacă va fi necesar) mai rămâne în picioare.

Bineînțeles că rămâne în picioare, acesta este instrumentul standard de care se folosește Biserica într-o astfel de situație. Da, mai sunt și alți cardinali. Nu vreau să intru în discuția despre numere. Să nu uităm că adevărul este criteriul. Au existat cazuri – să luăm, de pildă, cazul lui Heric al VIII-lea, cu dorința lui de a se putea căsători a doua oară, fără ca prima lui căsătorie să fi fost declarată nulă – toți episcopii Angliei, cu excepția Sfântului John Fisher, s-au complăcut în această eroare, dar Sf. John Fisher a ajuns sfânt pentru că a apărat adevărul. Și toți cei dintre noi care suntem cardinali, episcopi, avem răspunderea să apărăm adevărul; nu contează că părem a fi numeroși, sau foarte puțini. Adevărul lui Cristos este ceea ce trebuie propovăduit.



Si despre aceste lucruri am fost avertizati prin mesajele date MDM:

Biserica Catolică va fi Biserica în care va începe marea diviziune. Aceasta este Biserica în care preoții Fiului Meu vor suferi cel mai mult în timpul marii apostazii care, foarte curând, va trebui îndurată din interiorul ei. (05 august 2013)

Timpul în care schisma va fi evidentă este aproape și deja, la Roma, se resimte o neliniște teribilă. Când Duhul Sfânt se va ciocni cu spiritul răului, o linie va despărți, la mijloc, formând două tabere. Marea diviziune va coborî foarte repede. (14 martie 2013)

Biserica Catolică este prima țintă a anticristului și el nu se va opri până când nu va corupe jumătate dintre clericii Bisericii Mele de pe acest pământ. Așa de nepregătiți sunt Cardinalii Mei, Episcopii și preoții, încât nu vor reuși să observe schimbările subtile care au loc în propriile lor rânduri. Nu va trece mult timp până când divizarea din interiorul Bisericii Mele va deveni cu adevărat evidentă. Acesta este cel mai mare atac asupra Bisericii Mele de la moartea Mea pe Cruce. (28 octombrie 2011)

Sunt atât de infestați cei care colindă coridoarele Romei, însă cel mai mare semn se va vedea în haosul care va urma aderării lor la comanda impostorului. Haos, dezordine, diviziune și contradicție vor fi pretutindeni la Roma. Această dezordine vine de la satana, pentru că nu poate veni de la Dumnezeu. (16 martie 2013)

Ei, acest grup viclean, și-au început campania de a înlătura de pe pământ Adevărul Învățăturilor Mele. … Masoneria s-a infiltrat în Biserica Mea de pe pământ si în curând, schisma, după cum a fost prezisă, va crea diviziuni și neliniște printre slujitorii Mei credincioși. Mulți nu știu absolut nimic despre înșelăciunea care li se propune. Nici nu știu că temelia Bisericii Mele, Biserica Catolică, a fost zdrobită și prefăcută în praf. În locul acesteia se va ridica urâciunea iar Eu voi interveni și voi trimite semne ca să avertizez fiecare suflet despre importanța rugăciunii, astfel ca ele să poată discerne Adevărul de ficțiune. (13 februarie 2013)

Falsul profet – el care pozează ca lider al Bisericii Mele – este gata să îmbrace hainele care nu au fost croite pentru el. El va pângări Sfânta Mea Euharistie și va diviza Biserica Mea în două jumătăți iar apoi, din nou, în alte două jumătăți. Va face eforturi să-i elibereze din funcție pe acei urmași loiali ai Sfântului Meu Vicar îndrăgit, Papa Benedict al XVI-lea, numit de Mine. Îi va înlătura pe toți aceia care sunt loiali Învățăturilor Mele și îi va arunca la lupi. (08 martie 2013)

Divizarea între discipolii mei loiali, cei care acceptă Cartea Tatălui Meu, Preasfânta Biblie și cei care vor să schimbe Adevărul, este pe punctul de a crește. O jumătate nu se va abate de la Adevăr. Cealaltă jumătate va falsifica Adevărul. Vor face aceasta pentru ca el să corespundă cu motivațiile lor personale și politice, care vor fi ascunse în spatele unui limbaj studiat. Adevărul va fi declarat în curând ca fiind minciună iar Dumnezeu va fi învinuit pentru aceasta. (21 noiembrie 2012)

Pentru că este aproape ca timpul persecutării preaiubitului Meu Vicar Papa Benedict al XVI-lea să ajungă la apogeu. Foarte curând el va fi obligat să fugă din Vatican. Apoi va veni vremea când Biserica Mea se va diviza, o parte împotriva celeilalte. Fac apel la toți slujitorii Mei sfințiți să-și aducă aminte de cele mai sfinte jurăminte. Niciodată să nu vă abandonați misiunea. Niciodată să nu Mă părăsiți pe Mine. Niciodată să nu acceptați minciuni în locul Adevărului. (16 iulie 2012)

Multe evenimente prezise sunt pe cale de a se petrece în lume. Nu este timp pentru diviziune între cei care-L cinstesc pe Fiul Meu. Curând, Creștinilor le vor fi impuse diviziuni. Din acest motiv, uniți, veți deveni o armată puternică, demnă de a proclama Cuvântul Lui Dumnezeu. Divizați, veți fi absorbiți într-un vid unde legi păgâne vor fi impuse Bisericii voastre. Când provocați diviziune, nu poate exista unitate. Doar cei cu credința puternică, uniți în Inima Fiului Meu, vor înainta în armata Sa. (29 noiembrie 2012)

Biserica Mea, când se va diviza și va cădea, va îmbrățișa umanismul cu o mare satisfacție. Și, drept rezultat, va conduce toate acele suflete către o interpretare greșită a Adevărului propriei lor existențe. Lumea va îmbrățișa atunci acest nou tip de biserică – o biserică preocupată de nedreptățile sociale – care nu va spune nici un cuvânt despre importanța mântuirii sufletelor voastre. (27 iunie 2014)