mesajul

joi, 17 martie 2016

Șarpele, simbol de mântuire - pentru papa Francisc

Asa, serpisor, tu sa fii Regele .... Iata, te-am inaltat !


Dacă vrem să cunoaștem istoria iubirii lui Dumnezeu față de noi trebuie să privim la Isus cel Răstignit, la Crucea pe care este țintuit Dumnezeu care s-a golit de divinitatea sa, acceptând chiar să fie murdărit cu păcatele oamenilor pentru a putea să ne mântuiască. Pe acest aspect a insistat papa Francisc la omilia Sfintei Liturghii celebrată marți dimineață, în capela Casei Sfânta Marta din Vatican.
Istoria mântuirii relatată de Biblie implică existența unui animal, a unui șarpe. Acesta este prezent atât în istorisirile din Cartea Genezei cât și în cele din Cartea Apocalipsei. Pontiful a explicat că, în Sfânta Scriptură, șarpele nu este doar simbol de osândire ci – în mod paradoxal – și de mântuire.

Misterul șarpelui

Făcând referință la lecturile Liturghiei zilei, papa Francisc s-a oprit asupra a două fragmente biblice: primul, din Cartea Numerilor; al doilea, din Evanghelia după Sfântul Ioan. Istorisind despre evreii care au plecat de la muntele Hor pe drumul care duce spre Marea Roşie, ca să ocolească ţara Edom, fragmentul din Cartea Numerilor arată cum poporul şi-a pierdut răbdarea pe drum, vorbind împotriva lui Dumnezeu şi împotriva lui Moise. În continuarea istorisirii, șerpii devin protagoniști, căci Domnul trimite împotriva poporului şerpi veninoşi care au muşcat pe unii din popor, murind multă lume în Israel.  În acest caz, șerpii sunt primii trimiși pentru a trezi poporul din starea de păcat.
Papa: "Dumnezeu îi spune lui Moise: 'Fă-ţi un şarpe şi pune-l pe un stâlp; oricine este muşcat şi va privi spre el va trăi'. Este un mister cum de Dumnezeu nu ucide șerpii, ci îi lasă în viață. Însă, dacă unul dintre aceștia face rău unei persoane, atunci Dumnezeu oferă ca antidot privirea la şarpele din bronz, pus pe un stâlp. În acest caz, se poate vorbi despre o înălțare a șarpelui."

Mântuirea se află în înalt

Verbul "a înălța" se află în schimb în centrul confruntării dure dintre Cristos și farisei, după cum relatează Evanghelia după Sfântul Ioan. Isus le sune fariseilor: 'Când îl veţi fi înălţat pe Fiul Omului, atunci veţi cunoaşte că eu sunt şi că nu fac nimic de la mine, ci vorbesc ceea ce m-a învăţat Tatăl'. Și în acest caz apare expresia a înălța, de această dacă însă se referă la Fiul Omului."

Vorbind despre șarpe ca simbol al păcatului, pontiful a pus față în față imaginea șarpelui care ucide și a șarpelui care mântuiește. Pentru a explica folosirea acestor expresii, papa Francisc a făcut trimitere la apostolul Paul care descrie modul în care Isus s-a smerit pe Sine, ascultător făcându-se până la moarte, și încă moartea pe cruce. Isus a luat asupra sa păcatele lumii și legând acest fapt de șarpe ca simbol al păcatului, Fiul Omului ar putea fi văzut ca șarpele din Cartea Numerilor, care a fost înălțat pentru a salva.
În omilia Sfintei Liturghii, pontiful ne-a îndemnat să ne înălțăm privirea spre Cristos cel Răstignit, de unde vine mântuirea, amintindu-ne că nu trebuie să privim la Crucifix ca la un ornament sau ca la o operă de artă, ci ca la Fiul Omului care a fost înălțat, asemenea înălțării de către Moise a șarpelui de bronz, pentru a ne aduce mântuirea.


pe linkul de mai jos gasiti in limba engleza vorbele lui Francisc mai putin ”rotunjite” decat in interpretarea din lb ro de mai sus...
  


Ce zic mesajele date MDM?
“Acei slujitori sfințiți care Îmi sunt loiali Mă vor onora în timpul Săptămânii Mari prin gesturile lor smerite, inclusiv prosternându-se în fața Sfintei Mele Cruci și lipindu-și buzele într-un sărut pecetluit pe Picioarele Mele. Ei se vor concentra doar asupra Mea, Isus Cristos, a morții Mele pe Cruce și a Promisiunii Mele de a răscumpăra omul din păcat. Dar să știți aceasta. Începând din Săptămâna Patimilor de anul acesta vor apărea fisurile și înțelesul Crucificării Mele va fi denaturat. Noi interpretări vor fi prezentate înaintea credincioșilor și din gurile dușmanilor Mei se vor revărsa minciuni. Patimile Mele vor fi subiect de batjocură într-un mod subtil și care nu va fi imediat evident. Dar atunci când atenția se va muta de la moartea Mea pe Cruce și când gesturi ciudate vor avea loc în Bisericile Mele, voi veți ști că acesta este începutul distrugerii Bisericii Mele de pe Pământ.” (08 aprilie 2014)
“Eu, Mama lui Isus, Co-răscumpărătoarea și Mijlocitoarea, am primit harul de a distruge șarpele.” (20 iunie 2012)
Copilul Meu, timpul pentru triumful Inimii Mele Neprihănite este aproape. Timpul când Eu voi zdrobi șarpele, este tot mai aproape. Dar până în ziua în care satana și demonii lui vor fi aruncați în pustiu, va izbucni multă confuzie pe pământ. Pentru cei care cred în Fiul Meu, acesta va fi un timp de suferință. Biserica Catolică îi va împinge în două direcții diferite. Jumătate vor crede că, din datorie, trebuie să-l urmeze pe Profetul Fals, Papa care va fi succesorul Papei Benedict al XVI-lea. El, fiara, va fi îmbrăcat în blană de miel, dar el nu este de la Tatăl Meu, Dumnezeul Preaînalt și va păcăli bietele suflete, printre care se vor afla și preoți, episcopi și cardinali. Mulți îl vor urma și vor crede în el și vor considera că este trimis de Dumnezeu pentru a domni peste Biserica Sa de pe pământ. Din păcate, multe suflete vor urma învățăturile sale, ceea ce va fi o insultă pentru Tatăl Meu. Alții, - plini de Duhul Sfânt și pentru că sunt suflete umile, posedând harul discernământului – vor ști imediat că în Biserica Romei se află un impostor.” (10 aprilie 2012)


Ce se zice Biblia despre șarpe?
14 Domnul Dumnezeu i-a zis șarpelui: „Fiindcă ai făcut aceasta, blestemat să fii între toate animalele și toate fiarele câmpului: pe pântece să te târăști și țărână să mănânci în toate zilele vieții tale.
15 Dușmănie voi pune între tine și femeie, între seminția ta și seminția ei. Acesta îți va pândi capul și tu îi vei pândi călcâiul”. (Gen 3)

Ce se mai zice despre simbolul șarpelui?
”Masonii considera sarpele drept salvatorul universal al lumii
Albert Pike (francmason), in cartea sa uluitoare, “Morals and Dogma”, vorbeste mult despre importanta venerarii sarpelui in diverse religii mistice ale antichitatii. Sa ne amintim ce spunea acelasi Albert Pike:” Masoneria este identica misterelor din antichitate” ceea ce inseamna ca invataturile lor provin din religiile pagane, satanice, oculte ale antichitatii. “Sarpele incolacit” in jurul oului, era un simbol comun pentru indieni, egipteni si druizi si facea referire la crearea “universului” [p.496, 25 Degree]. ...
1). Fenicienii reprezentau pe Zeul Nomu (Kneph sau Amun-Kneph) ca fiind sarpe.
2). In Egipt, un soare sustinut de doua vipere era emblema zeului intelepciunii Horhat; sarpele cu glob inaripat era plasat la usile si ferestrele templelor ca un zeu aparator.
3). In vechiul Tir si India “un sarpe era… rasucit in jurul unui trunchi de copac. Python, zeul sarpe, era adorat profetic, iar trepiedul de la Delphi era un sarpe cu trei capete, din aur.
4). Portalurile templelor egiptene erau decorate cu hieroglifa unui cerc si a unui sarpe.
5). Sarpele se gaseste pe templul de la Naki-Rustan in Persia, pe arcul de triumf de la Pechin, in China, pe portile Marelui Templu a lui Chaundi Teeva, in Java; pe zidurile Atenei …
6). Toate crucile budiste din Irlanda au cate un sarpe sculptat pe ele. Ghirlande de serpi sunt reprezentate si pe columnile stravechiului templu hindus de la Burwah-Sangor.
7). Pentru egipteni era simbolul “Intelepciunii Divine” cand era exagerat ca marime; iar cand isi prindea coada cu gura simboliza ”Eternitatea”.”