ALIANTA FAMILIILOR
DIN ROMANIA
Str. Zmeica nr. 12, sector 4, Bucuresti
Tel. 0741.103.025 Fax 0318.153.082
www.alianta-familiilor.ro
Str. Zmeica nr. 12, sector 4, Bucuresti
Tel. 0741.103.025 Fax 0318.153.082
www.alianta-familiilor.ro
office@alianta-familiilor.ro
31
martie 2016
SĂRĂCIA
SPIRITUALĂ A LUI MICHEL HOUELLEBECQ
Scriitorul
francez Michel
Houellebecq arata mai mult ca un om care are nevoie de sapun si
sampon decit ca autor celebru. Dar cartea lui, Soumission, Supunere in romaneste,
publicata in 2015, a facut inconjurul lumii si l-a transformat intr-o
notorietate literara chiar si in lumea anglo-saxona, o realizare pe care putini
autori francezi o reusesc. Chiar si prestigiosul London Review of Books a publicat a lunga
recenzie a cartii aproximativ acum un an. [Detalii:http://www.lrb.co.uk/v37/n07/adam-shatz/colombey-les-deux-mosquees]
Cartea a fost publicata in ianuarie 2015 de editura Flammarion si la scurt timp
a fost tradusa in engleza cu titlul Submission
de Lorin Sytein, editor al publicatiei The
Paris Review. Versiunea engleza a cartii are 246 de pagini.
Soumission are
o tema simpla: alegerea, in 2017, a primului presedinte francez musulman in
persoana lui Mohammed Ben Abbes, cetatean francez nascut in Franta din parinti
tunisieni imigranti. Soumission
este un roman, o fictiune care enumera speculatiile autorului privind felul in
care Franta a ajuns (ori va ajunge) sa-si aleaga primul presedinte musulman. In
spatele acestei teme, insa, Houellebecq dezvolta o alta opinie: civilizatia occidentala e in fazele ei
finale si se stinge sub ochii nostri.
Capitularea occidentului
Chiar daca tema cartii ni se pare fantezista, nu e exclus
ca ea sa devina o realitate, daca nu in 2017 atunci in viitorul nu prea indepartat.
Atacurile teroriste islamiste care au avut loc la Bruxelles pe 22 martie tind
sa dovedeasca ca Europa a ajuns la un punct de resemnare fata de terorismul
islamist. Incepe sa se obisnuiasca cu el, si este incapabila sa-l previna ori
sa-l elimine. Politicienii Europei sunt divizati, iar corectitudinea politica
ii impiedica sa spuna ce gandesc de teama sa nu fie etichetati rasisti ori
bigoti. La fel, mass media occidentala se autocenzureaza, nu critica islamul si
vrea sa evite riscul unor actiuni teroriste indreptate impotriva institutiilor
mediatice.
E suficient sa ne uitam si la ce s-a intimplat in
Pakistan weekendul trecut cind 70 de crestini au fost ucisi de islamisti pentru
simplul motiv ca erau crestini si sarbatoreau Invierea Mantuitorului. Reactia
Occidentului si a mass mediei occidentale a fost fie timida ori inexistenta.
Asta dovedeste ca ne obisnuim cu terorismul islamic si incepem sa il acceptam
resemnati, si il tratam ca pe o manifestare inevitabila a vremurilor
tulburi in care traim. In ritmul acesta de desensitivizare nu este exclus ca la
o vreme nu prea indepartata sa se iveasca un candidat musulman carismatic
capabil sa promita Europei pace si adapost de atacurile teroriste in schimbul
presedintiei unei tari cu o populatie musulmana infleunta. La urma urmelor,
pacifismul european e bine cunoscut si are o istorie lunga. Nu odata europenii
au ales compromisul si pacifismul chiar daca pacea care au dobindit-o a fost
temporara iar consecintele devastatoare. Hitler si Stalin sunt exemple relevante
care instantaneu vin in minte, Romania fiind o victima primara a pacifismului
occidental. [Nota AFR:
Coincidenta face ca doar acum doua zile publicatia Salon a facut recenzia
unei carti recent publicate care pretinde ca pacifismul, nu forta, e pozitia
cea mai potrivita pentru a combate terorismul: http://www.salon.com/2016/03/29/pacifism_in_an_age_of_terror_author_of_fascinating_new_book_explores_the_relationship_between_violence_and_freedom/
Decadenta occidentala
Ne intoarcem, insa, la Houellebecq si Soumission. Cartea e
scrisa la persoana intiia, Houellebecq pretinzind sa fie profesor la
Universitatea Sorbona - Paris III. [Houellebecq ne informeaza la finalul
cartii, insa, ca in ralitate nu are studii universitare] Se da drept profesor
de literatura franceza a Secolului XIX cu specialitatea in scrierile lui Joris
Karl Huysmans, scriitor agnostic dar convertit in timp la catolicism.
Capitolele initiale ale cartii descriu atmosfera din Universitate, decadenta
profesorilor, numarul mare de studenti musulmani, atit francezi cit si din
diverse tari arabe, si lipsa mai totala de interes a studentilor pentru
invatatura. Obiectivul lor e o diploma universitara pentru a-si gasi un loc bun
de munca in una din corporatiile globale. Pe timpul studentiei se pretind
anticapitalisti, dar dupa absolivire se integreaza rapid in sistemul capitalist
in schimbul salariilor mari.
Prezenta masiva a Fratiei Musulmane (Muslim Brotherhood)
in Universitate e si ea mentionata si se manifesta prin actiuni anti-semite si
anti-crestine. Profesorii sunt descrisi ca fiind declasati moral, intretinind
relatii sexuale cu secretarele universitatii si cu studentele care le iau
cursurile, salariile le sunt mari, si le lipsesc seriozitatea si interesul de a
preda. Sunt doar pe rolul de plata.
Houellebecq se include si pe el in aceasta categorie. Mai
fiecare capitol al cartii descrie diversiunile amoroase ale lui Houellebedcq,
escapadele lui sexuale, in fiecare capitol cu o alta studenta, secretara, ori
cunostinta. Conversatiile, interesante cum sunt, se deruleaza totdeauna in
jurul unei mese intr-un restaurant luxos al Parisului ori in provincie, unde se
maninca din belsug, iar vinul si alcoolul sunt totdeauna prezente din
abundenta.
Conversatiile captivante se axeaza pe aceleasi subiecte
dar cu persoane diferite si din perspective diferite: ascensiunea influentei
musulmane in Franta, desensitivizarea publicului francez fata de cresterea
influentei islamului in cultura si tara lor, absenta unor actiuni concrete din
partea autoritatilor pentru a submina influenta grupurilor teroriste ori
radicale musulmane in lumea academica, ascensiunea antisemitismului, exodul
evreilor in Israel, aprofundarea segregatiei culturale intre francezi si
musulmani. Bisericile se inchid ori devin muzee, in timp ce moscheele devind
tot mai numeroase. Unii francezi imbratisaza islamul, fiind exasperati de
secularizarea lumii in care traiesc. Conversatiile cu academicienii musulmani
se profileaza pe superioritatea islamului in raport cu crestinismul si
rationalizarea practicilor musulmane pina acum mai unanim respinse: mutilarea
genitala a fetelor, poligamia, excluderea femeilor din viata publica ori din
viata economica. Islamul, zic academicienii musulmani cu care converseaza Houellebecq,
e singura religie din lumea monoteista care nu a capitulat in fata
secularismului si nu a facut compromis cu secularismul si valorile seculare. E
singura religie care inca pastreaza si promoveaza "valorile
familiei". Din aceste motive e si religia care in final si inevitabil va
depasi in influenta si numeric crestinismul.
Primul presedinte musulman
Suntem in mai 2017 in toiul campaniei prezidentiale
franceze. Dupa primul scrutin, Frontul National a lui Marine Le Pen castiga
34.1% din voturi, socialistii 21.8%, si Fratia Musulmana (Muslim Brotherhood)
21.7%. Partidul de drepta, Miscarea Uniunea Populara, a luat doar 12.1% din
voturi. Se face o noua numaratoare a voturilor in urma careia Fratia Musulmana
dobindeste 22.3% din voturi iar socialistii ajung la 21.9%. Urmeaza scrutinul
final in citeva saptamini. Incep negocieri intre partidele politice pentru
formarea aliantelor de campanie si a platformelor electorale comune. In final,
socialistii si musulmanii formeaza o platforma comuna, socialistii agreind sa
sprijine candidatura musulmanului Mohammed Ben Abbes pe care il percep ca pe un
om carismatic, rezonabil si moderat. Privind familia, musulmanii castiga
dreptul de a refuza casatoriile homosexuale, de a impune femeilor sa nu
munceasca si sa stea acasa, sa nu apara in public neinsotite de sotii, tatii,
fratii ori mamele lor, sa li se impuna sa nu mai poarte pantaloni si sa-si
acopere fata in public. Li se promite deasemenea scoli musulmane proprii si
separate dar platite din fondurile publice.
Dreapta franceza e dezorganizata. Miscarea Uniunea
Populara anunta ca nu va face alianta electorala cu Frontul National. Deci
Marine Le Pen va confrunta pe candidatul musulman singura. Face apel la
patriotismul francez, la catolici, si la asa numitii "nativisti",
adica francezii din zonele rurale atasati de traditia si glia franceza.
Promoveaza o platforma pro-familiei, face apel la crestinism, si promite
revitalizarea familiei traditionale franceze. Dar se confrunta cu o problema:
in 2017 influenta crestina si numarul crestinilor francezi sunt
nesemnificative. In plus, criza demografica isi spune cuvintul. Secularismul a
distrus vitalitatea demografica a europenilor si familia. Colapsul familiei si
cel demografic o fac pe Le Pen sa-si dea seama, de la o vreme, ca nu isi va
putea obtine voturile necesare, ca vorbeste peretilor.
Consecinte si panica post-electorala
Intre timp, francezii intra in panica. Isi scot banii din
banca ori ii transfera la banci straine de teama sa nu fie confiscati in cazul
unei victorii electorale musulmane. Evreii Frantei pleaca in numar mare in
Israel anticipind un dezastru electoral. Pentru ei nici musulmanii nici Frontul
National nu sunt alternative viabile. Intre timp universitatile Parisului se
inchid pe timp nelimitat si se anticipeaza redeschiderea lor doar dupa alegeri.
Tensiunea politica si electorala e in crestere. Oamenii sunt nervosi,
suspiciosi, si se raspindesc tot felul de zvonuri si teorii conspirative si
bizare. Se vorbeste despre colapsul Frantei si a civilizatiei franceze.
Voturile scrutinului din 29 mai, insa, sunt anulate si
Franta ramine fara presedinte. Cutii cu voturi au fost furate si, in
conformitate cu legile Frantei, toate voturile trebuie anulate. Alegeri noi
sunt programate la citeva saptamin urmind ca fiecare circumscriptie electorala
sa fie pazita de armata. In final, Mohammd Ben Abbes castiga alegerile si
Franta se schimba radical. La fel si viata pretinsului profesor universitar
Houellebecq.
Universitatile inca ramin inchise. Intre timp, primul
ministru musulman formeaza un guvern in care musulmanii predomina si detin
ministerele cheie, inclusiv cel al educatiei. Houellebecq isi pierde postul, si
i se ofera pensionarea inainte de termen la un salar lunar exorbitant de 3,472
de euro pina la moarte. De unde vin acesti bani, atit pentru el cit si pentru
ceilalti profesori concediati ai Sorbenei? Fonduri masive incep sa penetreze
sistemul educational francez din Arabia Saudita si tarile bogate ale Golfului
Persic. Unii din colegii lui Houellebecq se convertesc la religia musulmana
pentru a-si mentine posturile. Presedintele Universitatii Sorbonne III devine
Rediger, un prieten a lui Houellebecq, belgian convertit de la catolicism la
mahomedanism. Rediger are doua neveste, cea de a doua avind doar 16 ani.
Treptat, Houellebecq devine si el tentat de salariile imense, sotiile tinere si
pozitiile influente ale colegilor lui de la Sorbonne III care au devenit
mohamedani.
Conversatiile lui Houellebecq cu Rediger
Conversatiile lui Rediger (mahomedanul) cu Houellebcq
(secularistul ateu), descrise in paginile 196 la 213 ale cartii sunt foarte
fascinante. Rediger urmareste, in mod subtil, sa-l converteasca pe Houellebecq
la mahomedanism. Ce l-a facut pe Rediger sa paraseasca crestinismul si sa
devina mahomedan? Mai toata viata a fost ateu, la fel ca si colegii lui
intelectuali belgieni, dar a devenit catolic mai tarziu in viata. Dar odata
prabusit, crestinismul a devenit irelevant in Europa, zice Rediger, si
secularismul si ateismul au devenit fundamentele noii ideologii europene. Dar,
crede el, religia se va reintoarce in Europa, dar de data asta nu sub forma
crestinismului ci sub forma religiei mahomedane. De ce nu crestinismul? In
primul rind pentru ca Biserica nu a tinut piept islamului iar Biserica si
crestinismul nu au putut sa se opuna secularismului. In al doilea rind, adauga
Rediger, pentru ca secularismul a ales sa distruga crestinismul si sa acomodeze
mahomedanismul in numele multiculturalismului. Dar in final, profetizeaza
Rediger, secularismul se va supune mohamedanismului. De aici si titlul cartii
lui Houellebecq, Soumission,
adica Supunere,
pentru ca in religia islamica a fi musulman inseamna a accepta sa fii supus lui
Dumnezeu.
Convertirea lui Houellebecq
Conversatiile cu Rediger il influenteaza radical pe
Houellebecq. Daca exista Dumnezeu, se intreaba el? Gindul acesta incepe sa il
infricoseze. Ce are de pierdut daca devine musulman? La urma urmelor nu a fost
niciodata crestin si nimeni din familia lui nu a fost vreme de generatii.
Rediger ii cere sa propuna termenii propriei convertiri iar Houellebecq nu
ezita. Cere o suma mare de bani, trei sotii, si pozitia lui academica
anterioara la Sorbonne III. Termenii ii sunt acceptati iar Houellebecq se
converteste la islam in Marea Moscheie din Paris. La scut timp primeste ce a
cerut, inclusiv trei neveste, toate alese dintre studentele lui.
Saracia sufleteasca a intelectualului
occidental
Cartea lui Houellebecq fascineaza si probabil nu e
departe de realitate, nici in timp si nici in conditiile care ar putea aduce in
functii prezidentiale in Europa musulmani in viitorul nu prea indepartat. In
final, insa, cartea lui Houellebecq reflecta si descrie saracia spirituala a
autorului, si de fapt a intelectualilor occidentali si a societatii
occidentale. Poate chiar colapsul crestinismului si a civilizatiei europene si
inlocuirea lor cu religia si civilizatia pe care francezii le-au respins in 732
la Poitiers - mahomedanismul.
MARSUL PENTRU FAMILIA BODNARIU - APRILIE 16
Anuntam ca pe 16 aprilie se vor organiza marsuri si
demonstratii in intreaga lume in sprijinul Familiei Bodnariu. Se vor organiza
si in multe orase din Romania. Crestinii din Germania si-au exprimat si ei
solidaritatea cu familia Bodnariu si au anuntat organizarea unui mars la
Berlin. Va fi primul mars de acest gen organizat in Germania. Va rugam sa
vizitati situl oficial privind demersurile de reintregire a Familiei Bodnariu
la http://www.bodnariufamily.org/ unde puteti afla ultimele
noutati, inclusiv detalii privind organizarea marsurilor.
SEMNATI PETITIA PENTRU CRESTINII
DIN CAROLINA DE NORD
Saptamina trecuta Carolina de Nord a adoptat o lege care
interzice, printre altele, discriminarea impotriva pastorilor care refuza sa
faca casatorii homosexuale, si interzice transsexualilor sa foloseasca toaletele
persoanelor de sex opus. Homosexualii boicotarea Carolinei de Nord. A fost
lansat un sondaj de opinie care sondeaza daca publicul agreeaza ori nu cu
boicotul. Va rugam intrati pe linkul alatural si votati NO : http://www.bizjournals.com/triangle/pulse/poll/is-ncs-transgender-legislation-bad-for-business/19438272?ana=e_trig_rdup&s=newsletter&ed=2016-03-28&u=%2FXCOOO5SZyIshvE9Z8xwyQ09af07df&t=1459167552&j=71788262
VRETI SA FITI INFORMATI?
Buletinul informativ AFR apare in fiecare Marti si e
dedicat mai mult stirilor de ultima ora, iar publicatia AFR online apare in
fiecare Joi si e dedicata mai mult comentariilor si opiniilor. Cei care doriti
sa primiti saptaminal stiri si comentarii la zi privind valorile si
evenimentele legislative, politice si sociale care va afecteaza familiile, atit
la nivel national cit si la nivel unional si international, sunteti invitati sa
va abonati la buletinul informativ saptaminal AFR. Cum? Inregistrindu-va numele
si adresa electronica pe pagina home a sitului nostru electronic www.alianta-familiilor.ro.
FACETI-NE CUNOSCUTI!
Faceti-ne cunoscuti familiilor si prietenilor d-stra.
Dati mai departe mesajele noastre si incurajati-i sa se aboneze. Va
multumim.
ANUNTURI
Cei care doriti sa faceti anunturi prin intermediul AFR
privind evenimente legate de familie si valori va rugam sa ni le transmiteti la
office@alianta-familiilor.ro.
Alianta Familiilor din Romania