mesajul

duminică, 6 martie 2016

Rămas bun de la părintele Csilik János - 29.02.2016



În ziua morții sale, în suflet, părintele Csilik János a venit la mine ca să-și ia rămas bun. Nu cumva să ne gândim la ceva de genul spiritismului sau chemare a morților. Eu nu am nici carisma de a vorbi nemijlocit cu Dumnezeu, cu cei din Ceruri sau cu cei de pe lumea cealaltă. În schimb sunt directorul spiritual ai multora care au asemenea carisme. Prin intermediul unui astfel de copil spiritual de-al meu, părintele Janos și-a luat rămas bun de la mine. Mi-a adresat aceste cuvinte:

Fratele meu, te salut cu dragostea înflăcărată a Sfintei Treimi și te îmbrățișez cu iubirea Mamei noastre cerești. Aș vrea să-mi iau rămas bun de la tine. Nu am putut să o fac cât eram în viață și nici în toiul suferinței mele, de aceea îmi iau rămas bun acum prin intermediul unui copil spiritual de-al tău. În primul rând îți mulțumesc pentru multele rugăciuni, în mod special pentru rugăciunile tale de eliberare pe care le-ai săvârșit pentru mine precum și pentru Sfintele Liturghii. Tare le-am mai simțit efectul. Rugăciunile tale m-au învăluit și mi-au radiat putere în suferințele și rănile chinuitoare. [Mă gândesc că aici nu a fost vorba doar de rugăciunile mele ci și de rugăciunile pe care noi toți le-am spus pentru el.]
 
În ultimele zile, Mântuitorul meu a venit la mine, și-a întins mâna și m-a întrebat: Vii cu Mine în casa veșnică? Plângând și șocat, cuvintele ce mi-au venit pe buze au fost acestea: Cu bucurie mă duc cu Tine, dar păcatele mele sunt multe, merit purgatoriul. În momentul în care am rostit aceste cuvinte m-a apucat un plâns venit din străfunduri și am simțit iubirea nemărginită a Mântuitorului nostru și am simțit oceanul Inimii Sale sângerânde cum mă inunda și mă învăluia cu iubirea Sa. Mi-a vorbit așa: ”Fiul Meu, te-am purificat, te-am eliberat de toate slăbiciunile și păcatele tale. Acum inima ta este curată. Du-te în iubirea Inimii Neprihănite a Mamei tale, fiindcă timpul este scurt. Ea te va petrece acasă.

Îți spun, fratele meu, tare am mai simțit rugăciunile, în mod special în ultimul ceas. [A murit joi noaptea, în orele Ghetsemanilor, ore pe care mulți ispășitori le petrec în rugăciune.] Mama noastră cerească stătea lângă patul meu. L-am văzut și pe îngerul morții, l-am văzut și pe Lucifer. Aștepta și voia să-mi răpească sufletul, dar Măicuța noastră se ruga și, ca o mamă duioasă, m-a îmbrățișat și așa a avut grijă de mine. A fost ca și cum aș fi trăit nașterea lui Isus: m-am născut din nou. Am devenit copil. În jurul meu totul a încetat să existe. Toate durerile au dispărut.

Îți spun acum toate acestea ca să te bucuri împreună cu mine așa cum mă bucur eu acum. Aici, lângă mine, se află și sora noastră Eva. Sunt fericit. Trupul meu se mistuie dar sufletul nu. Isus mi-a permis să fiu lângă tine și să mă rog pentru tine împreună cu sora noastră Eva. Mă bucur că am putut sluji împreună cu tine și că am trăit împreună multe-multe haruri. Domnul ne-a chemat pentru o sarcină importantă...[ și aici îmi spune câteva lucruri personale, iar apoi încheie așa: ] Domnul îți va da tot ajutorul pentru a spori numărul copiilor Lui . Te așteaptă încă multe sarcini. Mă rog pentru tine împreună cu scumpa noastră Mamă. Te rog, în fiecare zi du-te în Inima Neprihănită a Fecioarei, pentru că ea te îmbrățișează și te ascunde de satana și te întărește în slujirile tale.”

Dragul meu părinte János! Mulțumesc pentru cuvintele tale îmbărbătătoare pe care mi le-ai adresat în ziua morții tale. Ai spus: ”Mă bucur că am putut sluji împreună cu tine și că am trăit împreună multe-multe haruri.” Aceste cuvinte ale tale m-au îndemnat să-mi iau și eu rămas bun de la tine și să citez câteva amintiri din slujirea noastră comună. Deși relația și prietenia noastră a fost de scurtă durată, doar de 10 ani, dar a fost cu atât mai bogată. În acest timp s-a desfășurat, s-a împlinit capodopera vieții tale, Muntele Sfintei Treimi. Am intrat în contact cu tine prin enoriașii mei care organizau pelerinaje pentru a veni aici și m-au rugat să îi însoțesc. Nu am avut prea mare chef dar, după ce am citit cele două cărți ale doamnei Eva, totuși am venit. Îndoielile mele au fost risipite de trăirea învierii din morți, (a unui preot ce trăiește și acum – n.tr.) la care am fost părtaș și martor ocular, După toate acestea mi-am asumat organizarea întâlnirii cu cardinalul Erdő Péter. Acea întâlnire a devenit punctul de pornire a unei și mai mari întâlniri. De acolo a pornit organizarea, în biserica ce îmi este încredințată, cea din Vác, a primei întâlniri a ispășitorilor în cadrul maghiarimii, din anul 2007, pe care și de atunci o sărbătorim în fiecare an și este legată de sărbătoarea noastră națională din 23 octombrie. Anul trecut, adunându-ți ultimele forțe, ai fost acolo, părinte János. Aceste întâlniri de reconciliere sunt foarte importante, deoarece nu există ispășire adevărată fără o adevărată reconciliere cu Dumnezeu, făcută din inimă și fără iertarea reciprocă față de semeni. Această întâlnire de reconciliere a fost urmată de nenumărate alte întâlniri de reconciliere dintre diferite națiuni, culte, familii...

Cu toate că, în viața mea, acestea au avut o bază și mai înainte, dar aici, pe acest munte prin intermediul vostru, al tău și al doamnei Eva – am primit definitiv angajarea în acea slujire înălțătoare, onorabilă, cea de ispășire. Și de atunci s-au născut frumoase roade hrănitoare. Ispășirea este vocația principală a maghiarimii care din când în când a lâncezit, dar care, în perioadele de criză a istoriei noastre, s-a întărit iară și iară. Această eră în care trăim este cu adevărat una de criză. Pe lângă crizele sociale, economice, financiare, trăim și criza credinței, a credinței catolice. Pentru ilustrarea acesteia voi cita cuvintele Sfântului Papă Ioan Paul al II-lea: O parte a creștinilor se simt pierduți, confuzi și chiar dezamăgiți; în cerc larg sunt răspândite idei ce contravin adevărurilor revelate și constant învățate; pe tărâmul adevărurilor de credință și al moralei sunt propagate adevărate erezii, iar ele stârnesc confuzii, idei eronate și revolte și au manipulat chiar și Liturghia. Aprofundând “relativismul” intelectual și moral, prin urmare, permisivitatea, creștinii sunt bântuiți de ateism, agnosticism, iluminism moral incert și de creștinismul sociologic unde nu există doctrine clare și moralitate obiectivă.Acestea sunt cuvinte prea dure, dar sunt valabile cu adevărat mai ales pentru preoți si teologi. Rătăcirea de la adevărata învățătură catolică, sfântul papă a formulat-o mai târziu în enciclica Veritatis splendor. Cuvintele citate acum le-a spus în anul 1981, adică atunci când tu, părinte János ți-a început activitatea preoțească. Tu ai simțit, relativ destul de repede, aceste baiuri și tu, cu propriu-ți stil pedagogic, dar totuși direct ai oferit oamenilor o hrană cu adevărat hrănitoare și potolitoare de sete. Mulți au vrut să bea din izvorul care a izbucnit din inima ta. 

Pentru mulți, acea formă de comunicare și limbajul utilizat prin care ai transmis aceste învățături, au fost atrăgătoare și de aceea au mers după tine acolo unde episcopul tău te-a rimis și, au venit cu regularitate și aici cu miile, pe acest munte – unde doreai să fii înmormântat - și din Ungaria și din alte zone îndepărtate, acceptând nu puține sacrificii și osteneli. Desigur, sunt unii care dacă aud: ”așa spune Duhul Sfânt, sau așa spune Sfânta Fecioară”, devin indignați. Asta-i o chestiune de stil. 

Tu ai îndrăznit să-ți asumi și această formă de comunicare atunci când ai simțit că Sfântul Duh îți vorbește.

De fapt conținutul este primordial. Cel mai important este ca omul și, în mod special preotul, prin manifestarea lui, cuvintele cui le mijlocește. Învățătorul nostru a spus: ”Pentru că nu am vorbit de la mine însumi, ci acela care m-a trimis, Tatăl, mi-a dat poruncă ce să vorbesc și ce să spun.” (Ioan 12,49). Fiecare preot, fiecare propovăduitor ar trebui să transmită mesajul Tatălui, cuvintele lui Isus. Dar în zilele noastre are mult mai mare preț individualismul, faptul ca un preot sau un lector să spună ceva deosebit, ceva unic, prin care să capteze atenția. Parcă am trăi implinirea timpului cuvintelor Sfântului Paul: ”Căci va veni timpul când nu vor mai primi învățătura sănătoasă, ci, după propriile pofte, se vor înconjura de învățători care să le delecteze auzul. ( 2Tim 4,3).

Drag părinte János, pentru tine cel mai important a fost să transmiți învățătura lui Isus, a celor din Ceruri. Pentru mine, care sunt preot-profesor, a fost impunătoare acea precizie cu care ai alcătuit învățăturile tale lunare. În afară de ultimul an al bolii tale, mi-ai trimis și mie aceste învățături, înainte de publicare, pentru a verifica dacă nu cumva este ceva în neregulă în conceptul și alcătuirea lor și ai luat în considerare sugestiile mele. Erori se pot strecura oriunde, indiferent de vorbește omul în nume propriu sau în numele celor din Ceruri. Căutând cu lupa, cu siguranță se pot găsi și în cuvintele tale inexactități sau erori. Dar doar acela nu greșește cu vorba, care nu grăiește nimic. În cuvintele unui preot, episcop chiar și în cele ale unui papă putem găsi unele cotituri pe care, dacă le comparăm\suprapunem exact cu învățătura de 2000 de ani a Bisericii, atunci am putea găsi enunțuri inexacte, erori, sau – Doamne, iartă-mă -, eventual chiar și erezii. (Spre ilustrarea acestei fraze vă amintesc doar în paranteză - despre asta am luat la cunoștință din lista de corespondență a preoților – că declarațiile actualului papă sunt urmărite de către preoți spanioli, iar expresiile sale critice, turnura de cuvinte, sunt comparate cu cea mai importantă carte a credinței catolice, după Sfânta Scriptură, și anume Denzinger. Ce spune papa și, pe acea temă, ce spune învățătura de 2000 de ani a Bisericii. Au alcătuit un așa numit Denzinger-Bergoglio, ce poate fi citit pe internet în limba spaniolă și engleză și au început să-l traducă și în maghiară. În prezent pagina în engleză și spaniolă se află la paragraful 109.) 

(Și fie-mi permis să deschid tocmai aici o altă paranteză. Părintele Csilik și acest munte, pe lângă mulți credincioși, a avut și mulți invidioși și dușmani și gândesc că vor mai fi chiar și după moartea sa. Dacă cuiva i-ar trăzni prin cap să-l acuze de atitudine vrăjmașă împotriva papei, atunci depun mărturie că este calomnie. Am vorbit de mai multe ori cu el pe această temă.) 

Drag părinte Janos! Tu deja ai stat în fața scaunului Judecătorului care, doar El singur, poate judeca drept. Cel mai important este cum te-a judecat El. Am auzit de mai multe ori din gura ta că multor preoți le este mai frică de episcop decât de Dumnezeu, iar episcopilor le este mai teamă unii de alții și de papă, respectiv de cei sub a căror putere se află. Cinste excepțiilor! Eu, în inima ta am văzut, pe lângă cinstea față de ierarhii tăi, și adevărata frică de Dumnezeu. Aceste suferințe dure pe care ți le-ai asumat în mod benevol, le-ai oferit în primul rând tocmai pentru Biserică, pentru preoți, pentru episcopi, pentru ca în noi toți să ajungă pe primul loc frica de Dumnezeu și loialitatea față de adevăr. Suferințele pe care le-ai trăit au fost foarte dure. A trebuit să treci nu doar prin durerile fizice dar ai experimentat și așa numita părăsire de către Dumnezeu. De pe buzele tale au izbucnit și plângerile lui Iov și am auzit și cuvintele lui Isus: ”Dumnezeul meu, Dumnezeul meu, de ce m-ai părăsit.” Această noapte spirituală, această părăsire are cea mai mare valoare de ispășire. 

Ieri cineva mi-a trimis din Germania un citat frapant ce provine de la fondatoarea Sorelor Preasfintei Inimi din Betania, care a avut parte și de revelații mistice. Isus i-a spus: ”Preotul este un al doilea eu al Meu. Îl iubesc, dar el trebuie să fie sfânt. Cu 19 secole în urmă (de aici se vede când a trăit călugărița), împreună cu 12 bărbați am transformat lumea. Dar ei nu au fost doar bărbați, ci au fost preoți. Chiar și azi, 12 preoți ar putea transforma lumea.” 

Iar viața părintelui Csilik János a vorbit despre asta. El însuși a dorit să fie un asemenea preot, de aceea a ispășit, și-a oferit suferințele ultime, pentru ca să existe asemenea preoți care nu se asimilează lumii, ci transformă lumea. 

Părinte János, tu nu doar ne-ai învățat ispășirea în stilul tău propriu ce ne-a cucerit – cu zâmbetul tău mereu vindecând și eliberând – ci ai trăit-o sub ochii noștri. Da, zâmbetul tău avea putere vindecătoare și eliberatoare. Acest zâmbet nu a fost șters de pe fața ta nici în toiul celor mai mari suferințe. În timpul ultimei tale vizite la Vac, acest al tău zâmbet vindecător a rămas întipărit în inima unui frate de-al nostru care îndură multe suferințe, când i-ai spus: Isus te iubește. Cea mai mare ispășire este acceptarea și oferirea suferinței pe care Dumnezeu ne-o dă sau o permite. Încă nu s-au împlinit 34 de ani de slujire preoțească. Ai împlinit peste 33 de ani de slujire ca alter Cristus. Iar din aceștia, în ultimii 3 ani, ai avut parte de acea suferință cristică mântuitoare pe care ai acceptat-o și ai oferit-o.

Drag Părinte János! Atunci când am auzit vestea morții tale, le-am dat de știre și altora cu aceste cuvinte :”Creatorul l-a chemat acasă ca de acum înainte, de lângă El, împreună cu mama Eva, să ajute în continuare pe ispășitorii rămași pe pământ.” Iar pe panglica de pe coroană am scris: ” Îmi iau rămas bun în numele ispășitorilor din Ungaria” precum și: ” Și în continuare vom ispăși împreună.” 

Nu putem ști cu absolută certitudine că nu mai ai nevoie de rugăciunile noastre. Tu însuți ai spus, atunci cânt ți-ai luat rămas bun de la mine, că meriți purgatorul. Celui ce mult i s-a încredințat, mult i se va cere. Ne rugăm pentru tine în continuare și ispășim pentru Biserică, pentru oamenii care sunt departe de Dumnezeu. Vom face aceasta împreună și în continuare: Tu de acolo, noi de aici. Și sperăm că viața ta de jertfă își va aduce roadele sale și că mulți își vor da seama – și printre preoți - că vocația principală a maghiarimii este ispășirea și că Ungaria are menirea de a ispăși pentru întreaga lume. Ne încredem în faptul că modelul tău de viață și că în urma vieții tale jertfelnice se vor ivi un număr suficient de preoți, un număr suficient de adevărați alter Cristus, prin intermediul cărora Isus poate transforma nu doar maghiarimea, nu doar Ungaria și România, ci întreaga lume. 

Îmi iau rămas bun de la tine, în numele celor dragi ai tăi, al comunității de ispășire mai restrânse și mai extinse. Domnul fie cu tine!


Bocsa Jószef Sch.P.



Note ale traducătorului:
Sunt postate aici site-urile la care se face referire:


http://denzinger.hu/   si  http://petersziklaja.ml/  - site-uri în limba maghiară

http://denzingerbergoglio.com/   - site-ul în limba spaniolă

http://en.denzingerbergoglio.com/  - site-ul în limba engleză