Un cunoscut teolog catolic
german, Profesorul Robert Spaemann, prieten personal al papei Benedict XVI,
trage un semnal de alarma in legatura cu afirmatiile continute in Amoris
Laetitia.
Se pare ca sortii incep sa se schimbe in legatura cu “Revolutia papei Francisc”. Din ce in ce mai multi credinciosi constata ca asteptarile le-au fost inselate.
Profesorul Spaemann sustine ca Amoris Laetitia cuprinde afirmatii care vin in directa contradictie cu invatatura Bisericii si cu scrierile Papei Ioan Paul II despre casatorie, in special cu Familiaris Consortio. Papa Ioan Paul II afirmase in lucrarea sa ca persoanele recasatorite trebuie sa se abtina de la relatii intime pentru a avea acces la Sacramente, prin urmare ceea ce cardinalul Kasper spunea, ca Amoris Laetitia este o dezvoltare a Familiaris Consortio este total fals, pentru ca vine in contradictie cu invatatura antropologica si teologica a Papei Ioan Paul II despre casatorie si sexualitate.
Nu exista cale de mijloc, exista doar da sau nu, iar in cazul administrarii Sacramentelor persoanelor recasatorite raspunsul este nu, ca si in cazul femeilor preoti.
Amoris Laetitia ar putea duce la o schisma in Biserica Catolica. Orice violare a Legii Divine este o violare a Sfinteniei lui Dumnezeu si a Milostivirii Sale, si necesita o convertire.
“Cand avem de a face cu un document magisterial al papei, nu ne entuziasmam de frumusetea textului si nu putem ignora pasajele decisive care schimba invatatura Bisericii. Nu exista decat o decizie cu da sau nu. Nu exista o a treia posibilitate in cazul administrarii Sfintelor Sacramente.”
Papa spune ca nu putem judeca oamenii in acest domeniu. Bineinteles ca nu putem judeca constiinta individuala a oamenilor, “dar in privinta relatiilor sexuale care sunt in contradictie obiectiva cu modul de viata crestin, as vrea sa stiu de la papa dupa cat timp si in ce conditii acest comportament in mod obiectiv pacatos devine un comportament placut lui Dumnezeu”, spune teologul german.
Intrebat fiind daca exista o ruptura intre Amoris Laetitia si invatatura Bisericii, Spaemann raspunde: “Este clar pentru orice persoana rationala care cunoaste textele importante in acest context ca exista o ruptura.”
El spune ca urmarile acestui document sunt “insecuritatea si confuzia”.
Multi preoti spun ca se pare ca nimeni dintre cei care traiesc in relatii nepermise nu va mai putea fi exclus de la Sacramente, chiar daca nu se convertesc.
In acest fel papa creeaza conditiile unei schisme in interiorul Bisericii:
“Haosul s-a transformat in principiu dintr-o intorsatura de condei. Papa ar fi trebuit sa stie ca va divide Biserica prin acest pas si ca o va duce in directia unei schisme – o schisma care nu va fi la periferie, ci chiar in inima Bisericii. Fie ca Dumnezeu sa ne ajute sa evitam acest lucru.”
La sfarsitul interviului acordat pe 28 aprilie Profesorul Spaeman spune: “Fiecare cardinal, fiecare episcop si fiecare preot este acum chemat sa pastreze Ordinea Sacramentala Catolica in aria sa de autoritate si sa marturiseasca public acest lucru. Daca papa nu doreste sa faca o corectie, ramane in sarcina altui pontificat sa puna lucrurile in ordine.”