Fragmente din ”Catolicismul răstălmăcit, interviu
cu Malachi Martin”
Întreaga lucrare se găsește în Biblioteca
Electronică Pázmány Péter (PPEK)
Este vorba de interviuri realizate în 1990, de ziaristul Bernard Janzen, cu Malachi Martin, om din interiorul Vaticanului, preot și exorcist.
”Cu mult înainte ca majoritatea catolicilor să fi observat că Biserica e într-o situație gravă, Malachi Martin și-a dat seama că Biserica, de la Conciliul Vatican II încoace, în loc să experimenteze reînoirea, a fost prinsă în capcana unui proces teribil de autodistrugere. Această opinie este respinsă rapid de către critici ca fiind prea pesimistă. Astăzi însă, pe măsură ce actuala criză a Bisericii devine din ce în ce mai evidentă, creditul acordat evaluării situației făcute de părintele Martin crește.” ...
”Ca exorcist, părintele Martin s-a confruntat cu
forțele răului din lumea supranaturală. Un astfel de om, care este pe deplin
conștient de dimensiunea supranaturală și care cunoaste iscusimea faptelor
celui rău, nu se lasă convins de neadevărurile răspândite neîncetat de
mass-media care ne domină civilizația.”
Cât de mult și-a băgat lumescul coada în Biserică:
”Părintele Martin: Convenția Roma-Moscova este o
chestiune foarte simplă. Papa Ioan al XXIII-lea a considerat că, dacă ar obține
ca doi observatori ruși să participe la Conciliul II, acest fapt ar avea
efectul Rusaliilor. Nyikita Hrușciov cunoștea foarte bine puterea propagandei
și vocii Bisericii. În acel moment, atât statele aliate cât și Rusia întâmpinau
probleme majore. De aceea Hrușciov a spus că va permite participarea celor doi
observatori, cu condiția ca Biserica să nu condamne marxismul și Uniunea
Sovietică. Negocierile au fost continuate de cardinalul Tisserant în orașul
francez din Metz, în casa episcopului Schmitt. Acestea s-au încheiat cu
rezultate satisfăcătoare și cei doi observatori au sosit la Roma. Începând de
atunci, ca o consecință a Convenției Roma-Moscova, a existat o relație neoficială
între Vatican și Kremlin. Această legătură a fost stabilită deja în timpul
celui de-al doilea război mondial de Monsignore Giovanni Battista Montini pe la
spatele lui Pius al XII-lea. Papa a fost extrem de supărat când a aflat. Acesta
a fost unul dintre motivele pentru care l-a înlăturat pe Montini din Roma și
l-a numit Arhiepiscop de Milano. Acest Montini a devenit mai târziu Papa Paul
al VI-lea.”
”Din cauza acordului cu Moscova, au existat tot
felul de compromisuri. Consecință a acestui pact a fost și teologia eliberării
din America Latină. Propagandiștii teologiei eliberării au susținut că
marxismul poate fi transformat ca să devină creștin. Ei bine, de fapt, creștinismul
a fost transformat în marxism. Teologia eliberării este pur și simplu
marxismul cu o față creștină. Cristos a devenit un revoluționar. Maria este
mama tuturor revoluționarilor. Pâinea vieții nu se mai află în tabernacol.
Pâinea vieții este cea pe care o producem noi în fabricile noastre.
Bernard: Aceasta este o ideologie materialistă.
Părintele Martin: Da, dar cu terminologie creștină.
Acesta e esența.
Bernard: Oh, ăsta e marxismul cu glazură creștină.
Părintele Martin: Așa este. Dacă ați participa la o
întrunire a unei comunități de bază - 600.000 dintre ei sunt în America Latină
- ați putea vedea că aceștia calcă în picioare crucea. Ei spun: "Isus a
fost un revoluționar. De aceea L-au ucis pentru că s-a împotrivit celor
bogați". Ei foloseau cuvintele lui Isus pentru a sluji scopurilor lor.
"Luați crucea luptei!" Asta e deja marxism.
Bernard: Ei au răsturnat adevărul cu susul în jos,
deoarece, conform uneia dintre învățăturile de bază ale lui Cristos, țara Lui
nu este din această lume.”
”Părintele Martin: În această țară, dar și în țara
dvs. precum și în Europa episcopii se ocupă exclusiv doar cu probleme
sociologice, politice și militare, cum ar fi dezarmarea nucleară și mediul
înconjurător. Păstorirea spirituală nu mai există. De exemplu, m-am săturat să
citesc scrisoarea pastorală a arhiepiscopului de Los Angeles, Cardinalul Mahoney,
despre Euharistie. Vă pot asigura că și Dalai Lama ar citi-o și ar accepta-o.
Aceasta este pur și simplu o scriere sociologică. Cu o altă ocazie, același
Cardinal Mahoney a dat dispensă/i-a scutit pe credincioșii săi de la
participarea obligatorie la Sfânta Liturghie de după Crăciun, susținând că
oamenii oricum nu ar merge la biserică. Unii dintre noi ne-am gândit să-i
scriem, spunându-i: "Vom comite mâine un adulter. Vă rugăm să ne scutiți
de jurământul nostru, pentru că oricum vom face ceea ce vrem". Acesta nu
este catolicism! Acesta este un comportament care se mulează pe obiceiurile
sociale actuale. "Femeile doresc să fie preoți? De ce nu? Au și ele
drepturile lor. Vreau să fiu homosexual. De ce nu?. Am acest drept. Este doar
un alt mod de viață". Aceasta este esența marxismului. Ne-a îmbibat
complet cu ideile sale.”
Personajul cheie e Lucifer…
”Bernard: Putem spune că esența schimbărilor
înfăptuite de la al II-lea Conciliu Vatican încoace este secularizarea
Bisericii? Că catolicismul a fost înlocuit cu umanismul?
Părintele Martin: Da, asta s-a întâmplat. Dar
personajul cheie este o singură ființă, Lucifer. El a reușit să-i prostească pe
majoritatea episcopilor catolici. I-a făcut să creadă că de acum încolo datoria
lor este de a conecta catolicii la mișcarea popoarelor care duce la
perfecțiunea umană într-o societate în care națiunile depind strâns și reciproc
unele de altele. … De aceea, în această țară, corpul episcopilor poate fi
considerat fără ezitare ca aripa religioasă a stângii Partidului Democrat. Ei
s-au înhămat la căruța acestuia.”
Ce au uitat mai marii Bisericii?
”Părintele Martin: Știți care este cea mai mare
omisiune aici? Următoarea: Când Isus, în fața ochilor noștri, s-a înălțat la
Cer, el nu ne-a dat armate. El nu ne-a promis imperii. El ne-a promis că ne vor
urî. Că lumea va fi întotdeauna împotriva noastră. Dar el a spus: "Veți
avea armele voastre spirituale: harul Meu". Unul dintre lucrurile pe
care episcopii nu l-au folosit era arma lor spirituală, harul pe care îl
dețineau. Îți voi da un exemplu. Recent, catedrala Sf. Patrick din New York a
fost desacralizată de homosexuali. Liturghia a fost întreruptă, Sfânta Ostie a
fost spartă în bucăți și aruncată pe jos. Ei au hulit și au avut postere cu
texte blasfemice. Cardinalul John O'Connor a curățat catedrala în conformitate
cu canonul ecleziastic, dar nu a folosit niciodată arma spirituală a
consacrării la Inima Imaculată a Mariei. Ar fi putut face, ceea ce mulți l-au
și sfătuit, să consacre comunitatea homosexualilor din New York Inimii Imaculate
a Fecioarei și să ceară harul ca ei să fie convertiți. Harul este singura
putere pe care o putem avea. Dar ei nu au folosit acest har. Nu au folosit arma
spirituală. Prin urmare, arma spirituală se odihnește picotind. Iar noi trăim
în cea mai mare mizerie.”
Unde a ajuns Biserica?
”Când Lucia a vorbit cu Fecioara Maria, a fost un
moment foarte cutremurător în care Maica Domnului ia spus: „Nu te mira, copila
mea, dacă la un moment dat o anumită dezorientare diabolică va cuprinde
chiar și cele mai strălucite minți, o pierdere a echilibrului în urma căreia nu
vor mai fi capabil să judece potrivit cuvintelor Fiului meu și ale lui
Petru".
Dacă ne uităm la modul în care acționează
episcopii, cum acționează preoții și teologii, și vedem cum cei mai buni dintre
ei comit cele mai grave greșeli în timp ce își exprimă opiniile contradictorii,
înțelegem ce înseamnă această dezorientare. Ei nici nu mai știu ce înseamnă să
fii catolic. Ei și-au pierdut instinctele catolice. Putem afirma cu siguranță
că oamenii nu mai sunt catolici. Există doar grupuri care rezistă și încă sunt
catolice.
...
Bernard: Se pare că în lume au mai rămas doar insule
catolice.
Părinte Martin: Atâta a mai rămas. Numai insule.
Cine n-a înțeles asta până acum, acela și-a ținut capul ascuns în nisip.
Biserica este compusă organic din eparhii și parohii. Conducta dătătoare de
viață vine din Roma și pătrunde în acest organism prin medierea episcopilor.
Toate punctele de distribuție ale conductei sunt controlate de episcopi și prin
ele sunt pompate, Novus Ordó, (RCIA) Rite of Christian Initiation of Adults,
Renew International ...
Bernard: Ce înseamnă RCIA?
Părintele Martin: Acesta este un nou mod de
inițiere creștină. Dacă citiți manualul, veți vedea că RCIA e plin de
naturalism, dragoste față de mediu, există o mica parte voodoo, un pic de
vrăjitorie, o preluare din viața spirituală a magiei celtice, din Wiccá, sunt
și nuanțe protestante, dar îi lipsește adevăratul catolicism. În plus față de
RCIA, există și Renew. Potrivit Renew, omul astăzi are putere. Ideea de preot
care oferă Sfânta Liturghie este o chestiune ce ține de trecut. Singuri
decideți ce rugăciuni trebuie spuse împreună și cum să judecați păcatul. Astea
s-au pompat prin conducte în școlile și comunitățile bisericești, cu astea au
copleșit Biserica Catolică și cu astea au schimbat oameni fără ca aceștia să-și
dea seama că s-au schimbat.
...
Bernard: Instituțiile încă au rămas.
Părinte Martin: E adevărat. Asta este o mare
iluzie, cu cardinali și episcopi, cu preoți și călugărițe, mănăstiri,
biblioteci catolice, instituții de învățământ catolice și cărți catolice. Toate
acestea sunt doar o iluzie.
Bernard: Deci e doar o aparență.
Părinte Martin: Asta este. În spatele fațadei
ornate, sunt atât de multe lucruri a căror existență papii sau preoți vechi nu
ar fi permis-o.”
Reînnoirea Bisericii este posibilă numai prin har
zicea Papa Ioan Paul al II-lea:
”În 1980, în Fulda, Papa Ioan Paul al II-lea s-a
trezit cu niște catolici germani foarte zeloși, care l-au întrebat:
"Sfinte Părinte, de ce nu reînnoiești Biserica?" El a răspuns:
"Nu pot să o fac. Reînnoirea este imposibilă până la sosirea Doamnei noastre
(Maica Domnului)".
Spunând acestea el a citat o anumită scrisoare (al
3-lea secret de la Fatima). Apoi a băgat mâna în buzunar, a scos rozarul și a
spus: "Asta este arma voastră". Deci el a hotărât așa încă de la
începutul papalității sale. "Nu pot reînnoi Biserica. Nu poate fi
reînnoită, deoarece reînnoirea este posibilă numai prin har. Nimeni nu poate
face acest lucru prin organizare sau folosind metode omenești".
Câte ceva despre al 3-lea Secret de la Fatima:
”Părintele Martin: … Papa Ioan al XXIII-lea, pe
care îl cunoșteam, a deschis secretul. Prima dată singur, la Castel Gandolfo,
în august 1959, iar în 1960 a făcut același lucru în prezența câtorva
cardinali. Cardinalul Bea, cardinalul meu, a fost și el acolo. Ioan al
XXIII-lea a aflat din secret că Rusia trebuie considerată sursa răului și
trebuie consacrată Inimii Imaculate a Mariei. În cele din urmă, el a luat o
decizie în baza opiniei sale că Nyikita Hrușciov, care era atunci liderul
Rusiei, ar considera acest fapt ca pe un act de război. Poate că știi, poate
nu, dar în timpul domniei lui Nikita Hrușciov, 1958-1963, a fost cea mai
violentă persecuție anti-religioasă din Uniunea Sovietică. …
Părintele Martin: Prin urmare, Ioan al XXIII-lea a
spus: ”Asta nu pot să o fac! (n.t. consacrarea Rusiei) Nu, pentru că dacă aș
face-o Nikita Hrușciov ar rupe discuțiile cu mine.” La vremea aceea Hrușciov
discuta cu Ioan al XXIII-lea, care avea un vis. El voia ca reprezentanții
Bisericii Ortodoxe Ruse să fie prezenți la Conciliu. De aceea, el a luat o
foaie de hârtie și la în întâlnirea cu cardinalii a scris pe ea: „Questo non e
per nostri tempi“ (Nu e pentru vremurile noastre), Ioan a pus scrisoarea în
cutie și a închis-o. Din cauza țelurilor sale geopolitice, a refuzat cererea
Maicii Domnului. După părerea mea, decizia sa a fost mioapă, dar, mai presus de
toate, nu a ascultat de Fecioara Maria. Aceasta este părerea mea, dar sunt doar
un preot simplu, nu un papă.
Când Paul al VI-lea a ajuns în scaunul papal, a
citit scrisoarea și a decis să nu facă nimic în această privință. Ioan Paul I a
citit-o, dar a mai trăit doar 34 de zile.
Papa Ioan Paul al II-lea a citit scrisoarea încă la
începutul papalității sale, în octombrie 1978, și a pus-o deoparte. Abia în
1981 a luat-o din nou în mână, atunci când zăcea rănit în spitalul din Gemelli
și a înțeles că în 13 mai, de fapt, Fecioara Maria i-a salvat viața de glonțul
asasinului Mehmet Ali Agca. A trimis după scrisoare, cu toate documentele
legate de ea și după scrierile Sorei Lucia. … Apoi a trimis un mesaj episcopului
de Leira și Luciei, cerându-le sfaturi în legătură cu o chestiune. În 1984, el
a consacrat întreaga lume.
Bernard: Asta nu e ceea ce Fecioara Maria ceruse.
Părintele Martin: El a menționat special Rusia,
despre care a spus "poporul ei așteaptă o sfințire specială". Cu alte
cuvinte, consacrarea nu s-a întâmplat. Aș dori să vă reamintesc, Bernard, că
condiționarea Fecioarei rămâne în vigoare. Ea a spus că, dacă acest lucru
(consacrarea) nu se întâmplă și dacă nu este adusă la cunoștința tuturor
oamenilor și guvernelor, credința va dispărea din țările lor și de pe
continente. Vor fi mari catastrofe, mulți oameni vor muri, dar, în cele din
urmă, Inima Sa Imaculată va învinge. ...
Dacă cercetăm Biserica în perioada 1965-1975, vedem
că catolicitatea a dispărut brusc. Dintr-o dată preoți și călugărițe și-au
părăsit vocația. La un moment dat au apărut ritualuri bizare. Respectul profund
față de Inima Sfântă și Inima imaculată a Mariei a dispărut. Adorația
Euharistică, obiceiul de a vizita Preasfântul Sacrament al Euharistiei și
pelerinajele au dispărut brusc. Ceea ce propovăduiau oamenii bisericii despre
prima împărtășanie, căsătorie, avort, contracepție și homosexualitate dintr-o
dată s-a schimbat în opusul acestor învățături. Rezervoarele pline de
catolicism au fost brusc golite de cineva. A dispărut ceea ce era în ele!
Singura explicație teologică pentru aceasta este că: Dumnezeu și-a luat harul
de la noi. Dumnezeu ne-a retras harul sfințitor, fără de care nu putem fi
catolici. Aceasta este o imagine de ansamblu a ceea ce s-a întâmplat.”
"Textul în original: Biblioteca Electronică
Pázmány Péter (PPEK) - o colecție de literatură creștină în limba
maghiară."
Fragmente traduse după:
Malachi Martin - catolicismul în exces - Biblioteca
electronică Pázmány Péter (PPEK)
- în biblioteca literaturii creștine în limba
maghiară. http://www.ppek.hu
Traducerea se bazează pe: Catolicismul a răsturnat
interviul cu Malachi Martin - Triumph Communications
Tradus de Antal Károly Tóth, tradus cu originalul
englez: Ákos Felsővályi
© Antal Károly Tóth și Biblioteca electronică
Pázmány Péter
"Originea textului este Biblioteca Electronică
Pázmány Péter (PPEK) - o colecție de literatură creștină în limba
maghiară."